معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

کسی حق ندارد خود سرانه قیمت ها را تغییر دهد

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با تاکید بر این‌که با گرانفروشان برخورد شده است، اظهار کرد: هیچ‌کسی حق ندارد به‌صورت خودسرانه تغییر قیمت دهد. سیدجواد تقوی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با تغییر قیمت حتما مخالفت می‌کنیم و برخورد براساس ضوابط قانونی را اجرا می‌کنیم.او با اشاره به این‌که راه برای افزایش قیمت بسته نیست، تصریح کرد: مصوبه کارگروه کنترل بازار در سال گذشته راجع به تغییر قیمت‌ها همچنان باقی است. حوزه‌هایی که برای تغییر قیمت مستندی دارند، باید این فرآیند را از طریق دستگاه مربوطه طی کنند.
کد خبر: ۳۹۸۱۵۲

وی افزود: اگر آن دستگاه در خواست خود را ارائه کند در صورتی که دستگاه تایید کند، به حوزه‌ کارشناسی سازمان حمایت می‌آید و در نهایت کارگروه کنترل بازار هر تغییر قیمتی را تصویب می‌کند. تقوی با بیان این‌که اگر گرانفروشی و افزایش قیمت ببینیم، برخورد می‌کنیم، به گزارش بازرسی اصناف اشاره کرد و گفت: برای مثال یکی از تولید‌کنندگان مواد لبنی، قیمت چند قلم را تغییر داده بود که الان در مرحله‌ کارشناسی و تنظیم پرونده است.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با تاکید بر تعدیل قیمت‌ها اظهار کرد: منظور از تعدیل افزایش یا کاهش نیست، بلکه به دنبال اصلاح قیمت‌ها و واقعی‌شدن قیمت‌ها هستیم. یکی از درون‌مایه‌های طرح تحول اقتصادی، واقعی‌شدن قیمت‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها