مظلومی: به اتفاقاتی که هفته گذشته برای راه‌آهن پیش آمد توجهی نداریم

هفته سی‌ام؛ تنور لیگ داغ‌تر از همیشه

فاصله 11 امتیازی سپاهان با فتح جام قهرمانی، نگاه استقلال و ذوب‌آهن به لغزش دوباره صدرنشین، امیدواری پرسپولیس و تراکتورسازی برای کسب سهمیه آسیایی، تلاش 7 تیم برای فرار از سقوط و آغاز دست و پا زدن استیل‌آذین برای ماندن در لیگ برتر، حال و هوای خاصی به هفته سی‌ام این رقابت‌ها بخشیده است.
کد خبر: ۳۹۶۰۳۸

هر چه به هفته‌های پایانی لیگ برتر نزدیک می‌شویم، شرایط هم برای 18 تیم رقابت‌ها متفاوت می‌شود، اما وجه مشترک همه هفته‌ها یک چیز را نشان می‌دهد، روند تساعدی حساسیت بازی‌ها. در این شرایط طی امروز و فردا هفته سی‌ام این رقابت‌ها با برگزاری 9 دیدار انجام می‌شود جایی که سپاهان صدرنشین در یکی از سخت‌ترین دیدارهایش باید در میان انبوه تماشاگران پرشور تبریزی مقابل تراکتورسازی قرار بگیرد. هرچقدر تراکتورسازی برای کسب سهمیه آسیایی سرشار از انگیزه است شاگردان امیر قلعه‌نویی نیز که حالا خود را در فاصله 11 امتیازی برای بوسه زدن بر جام قهرمانی می‌بینند هیچ دوست ندارند همچون هفته گذشته غافلگیر شوند و در این بازی پا پس نخواهند کشید.

در حالی که فراز کمالوند، سرمربی تراکتورسازی از عزم جدی تیمش برای شکست دادن سپاهان پرقدرت در تبریز خبر داد، امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان هم تاکید کرد: «شکست مقابل مس را فراموش کرده و با تمام توان به مصاف تیم خوب تراکتورسازی می‌رویم، فعلا حرف زدن از قهرمانی زود است و ما گام به گام به جلو می‌رویم.»

سوای اهمیت این بازی، به‌دلیل حضور نفت تهران، شهرداری، سایپا، پاس، شاهین، راه‌آهن و پیکان در منطقه خطر سقوط به لیگ دسته یک ، بر دیدارهای آنها نیز حساسیت زیادی حاکم است. یکی از این تیم‌ها یعنی شهرداری باید در فولادشهر مقابل ذوب‌آهن تیم دوم جدول صف‌آرایی کند تا ضمن شکل گرفتن دومین جدال تبریز و اصفهان با توجه به در کورس بودن ذوب‌آهن، حساسیت فزاینده‌ای بر این دیدار حاکم شود. در آستانه این دیدار و در حالی که حمید درخشان سرمربی شهرداری سر به راه شدن و حرف گوش کن شدن بازیکنانش را نقطه‌قوت تیمش دانست، ذوبی‌ها هم که از یک طرف 5 امتیاز از سپاهان عقب هستند و از طرف دیگر استقلال را در یک قدمی خود می‌بینند به خوبی از موقعیت خطیر تیمشان باخبرند.

به همین دلیل منصور ابراهیم‌زاده درباره این بازی چنین اظهار نظر کرد: «شهرداری تیم خوبی است که در دو بازی گذشته خود پیروز شده است. آنها مانند ما به پیروزی و کسب امتیاز در این دیدار نیاز دارند اما امیدوارم بتوانیم در این دیدار به پیروزی دست یابیم.»

مظلومی: دنبال قهرمانی نیستیم

اما استقلال که در عین ناباوری هفته گذشته مغلوب تراکتورسازی شد ضمن این‌که چشم به لغزش دوباره اصفهانی‌ها دارد با وجود غیبت اسماعیل شریفات، کیانوش رحمتی و غیبت احتمالی فرهاد مجیدی خیلی هم خوش شانس است که با راه‌آهن بحران‌زده مواجه می‌شود. پرویز مظلومی، سرمربی استقلال درباره این بازی گفت: «این بازی برای ما بسیار حساس است، ما به اتفاقاتی که هفته گذشته برای راه‌آهن پیش آمد توجهی نداریم و تمام تمرکزمان برای موفقیت در این دیدار معطوف شده است.»

مظلومی با بیان این‌که در صورت لزوم در این دیدار از مجتبی جباری استفاده خواهد کرد، تصریح کرد: «ما تلاش می‌کنیم امسال هم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم. از ابتدای فصل هم اعلام کرده بودیم دنبال کسب قهرمانی نیستیم ولی به دلیل کسب نتایج قابل قبول انتظارات از ما بالا رفت.»

دست و پا زدن استیل‌آذین

استیل‌آذین قعرنشین لیگ، اگر تا هفته گذشته این بخت را داشت که با یک پیروزی حداقل یک رده در جدول صعود کند حالا با 5 امتیازی شدن فاصله‌اش با تیم هفدهم، دست کم تا دو هفته در این مکان جا خوش کرده است تا از بازی سنگین مقابل پرسپولیس دست و پا زدنش را برای ماندن در لیگ آغاز کند. آن هم پرسپولیسی که به یک باره هفته گذشته بغضش ترکید و با زدن 3 گل به ذوب‌آهن بمب روحیه شده است.

شاگردان دایی که عزم خود را برای کسب سهمیه آسیایی جزم کرده‌اند اگر دوباره به شرایط قبل از دیدار با ذوب‌آهن برنگردند می‌توانند شب سختی را برای استیل‌آذین ترسیم کنند بویژه این‌که آنها در صورت لغزش بازهم جای خود را به فولاد خواهند داد و اندک امیدشان برای آسیایی شدن از طریق لیگ به باد می‌رود.

دیگر مربیان چه گفتند

محمد مایلی‌کهن (سایپا) در آستانه بازی با نفت: می‌دانیم بازی سختی برای ما و حریف خواهد بود. با این وجود در این شرایط تنها به دنبال ارائه بازی جوانمردانه و کسب نتیجه هستیم.

حسین فرکی (نفت تهران): سایپا حریف قدری است و باید با همه توان مقابل این حریف صف‌آرایی کنیم. هدف ما کسب پیروزی است چرا که امتیازهای هفته‌های پایانی خیلی باارزش است.

فرهاد پورغلامی (ملوان) پیش از بازی با پاس: هرگز فریب جایگاه پاس را نمی‌خوریم و قصد داریم باز هم یک پیروزی شیرین خانگی کسب کنیم.

اصغر مدیرروستا (پاس): اگر همچون 3 مسابقه گذشته بازی کنیم می‌توانیم چهارمین پیروزی پیاپی را کسب کنیم.

عبدالله ویسی (صبا) در آستانه بازی با مس: تا زمانی که یک برد نیاورم، مصاحبه نمی‌کنم و حرفی برای گفتن ندارم. شاید این اتفاق بعد از بازی با مس بیفتد.

صمد مرفاوی (مس): باید تا پایان لیگ همچون دیدار با سپاهان باانگیزه ظاهر شویم چون راه ادامه پیروزی‌های ما همین است.

اکبر میثاقیان (شاهین) پیش از بازی با فولاد: باید خیلی باانگیزه و حواس جمع مقابل فولاد ظاهر شویم، چون سخت‌ترین بازی ما تا پایان فصل همین بازی با فولاد است.

مجید جلالی (فولاد): در این شرایط بازی‌ با تیم‌های پایین جدول کار آسانی نیست و این دیدار خیلی حساس است. بنابراین ما باید برای نتیجه‌گرفتن هوشمندانه و سنجیده بازی کنیم.

غلامحسین پیروانی (نفت آبادان) قبل از دیدار با پیکان: باز هم با تیمی بازی داریم که برای فرار از سقوط بشدت به دنبال پیروزی است بنابراین باید حواسمان را جمع کنیم تا غافلگیر نشویم.

محمد حسین ضیایی (پیکان): من آمده‌ام تا با تمام وجود برای موفقیت تیم تلاش کنم. ما برای بقا در لیگ برتر به 10 امتیاز نیاز داریم و برای این هدف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

برنامه هفته 30 لیگ برتر

پنجشنبه 25 فروردین

ذوب‌آهن ـ شهرداری، ورزشگاه فولاد‌شهر ـ ساعت 17، داور: قاسم واحدی/ راه‌آهن ـ استقلال، ورزشگاه آزادی ـ ساعت 19، داور: محسن قهرمانی

جمعه 26 فروردین

سایپا ـ نفت تهران، ورزشگاه انقلاب کرج ـ ساعت 17:45، داور: سعید بخشی‌زاده/ ملوان ـ پاس، ورزشگاه تختی انزلی ـ ساعت 17:45، داور: محمد حسین‌ اسدی/

صبا ـ مس، ورزشگاه یادگار امام(ره) ـ ساعت 17:45، داور: فرشید افشار/ پرسپولیس ـ استیل‌آذین، ورزشگاه آزادی ـ ساعت 19، داور: خداداد افشاریان/ شاهین ـ فولاد، ورزشگاه شهید بهشتی ـ ساعت 18، داور: محسن ترکی/ نفت آبادان ـ پیکان، ورزشگاه تختی ـ ساعت 18، داور: سعید مظفری‌زاده/ تراکتور‌سازی ـ سپاهان، ورزشگاه یادگار امام (ره) ـ ساعت 17، داور: علیرضا فغانی

جدول گلزنان

18 گل: لوسیانو ادینهو (مس)/ 16 گل: کریم انصاری‌فرد (سایپا)، ابراهیم توره (سپاهان) و رضا نوروزی (فولاد)/ 11 گل: آرش افشین (فولاد)، مهرداد اولادی (ملوان)، آرش برهانی (استقلال)، سعید دقیقی (شهرداری تبریز) و روح‌الله عرب (نفت آبادان)/10 گل: سیدمحمد حسینی (ذوب‌آهن)/9 گل: ژودیفلی فریرا (نفت تهران) و محمد نوری (پرسپولیس)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها