در حالی که تا واریز مرحله سوم یارانه‌های نقدی (اوایل اردیبهشت) به حساب مردم فرصتی باقی نمانده است، شنیده‌ها از افزایش 10 درصدی یارانه پرداختی به اقشار آسیب‌پذیر حکایت دارد. با این حال، وزیر رفاه و تامین اجتماعی روز گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از پرستاران نمونه مراکز درمانی تامین اجتماعی حاضر نشد افزایش 10 درصدی یارانه اقشار آسیب‌پذیر را در مرحله بعدی واریز یارانه‌های نقدی تایید کند و به خبرنگاران گفت: هنوز چیزی در‌ این ‌باره از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۳۹۴۸۵۰

به گزارش «جام‌جم»، صادق محصولی همچنین از تخصیص اعتبار ویژه‌ای برای ارتقای کیفیت بیمه‌های پایه و افزایش سطح خدمات ارائه شده از سوی این بیمه‌ها در سال جاری سخن گفت و تصریح کرد: برای اولین بار ردیف بودجه ویژه اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در بودجه 90 پیش‌بینی شده است.

عدم افزایش مستمری پرداختی به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی طی چند سال اخیر به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم به این نهادها همواره موجب نارضایتی مددجویان بوده است.

در این راستا وزیر رفاه با اشاره به افزایش 20 درصدی بودجه وزارت رفاه در سال جاری از افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان نهادهای حمایتی طی امسال خبر داد.

محصولی، درخصوص پرسشی مبنی بر دلیل پیش‌‌بینی پرداخت مستمری مددجویان حمایتی از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: پیش‌بینی پرداخت متمرکز از طریق این سازمان این است که همپوشانی‌های احتمالی در پرداخت برطرف شود، زیرا سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت‌های خود را با استفاده از کد ملی انجام می‌دهد و استدلال معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در این‌ باره به منظور برطرف کردن خطاهای احتمالی در پرداخت بوده است.

وی تاکید کرد: پرداخت مستمری از این طریق بستگی به مصوب شدن این بند در مجلس شورای اسلامی دارد.

وزیر رفاه، گریزی هم به موضوع سهمیه بنزین معلولان که هنوز در اختیار سازمان بهزیستی قرار نگرفته است، زد و گفت: وزارت رفاه پیگیر این موضوع است و به محض این که این سهمیه از طریق وزارت نفت در اختیار سازمان بهزیستی قرار بگیرد، نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد شد.

محصولی درباره پوشش خدمات روان‌شناسی در بیمه‌های پایه با بیان این‌که وزارت رفاه تا آنجا که بتواند اعتبارات این امر را پیش‌بینی کند از این موضوع حمایت خواهد کرد، توضیح داد: به دنبال گسترش خدمات درمانی بیمه‌ها در حوزه روان‌شناسی و روانپزشکی هستیم و این موضوع در طرح ارتقای کمی و کیفی بیمه‌های پایه مدنظر قرار گرفته است.

ضرورت ارتقای خدمات بیمه پایه

محصولی در پاسخ به خبرنگاری درباره نارضایتی مردم از خدمات ارائه شده از سوی بیمه ایرانیان، گفت: بیمه ایرانیان تمام خدماتی که سایر صندوق‌های بیمه‌ای خدمات درمانی ارائه می‌کنند را پوشش می‌دهد و این مشکل مختص بیمه ایرانیان نیست بلکه خدمات تمامی بیمه‌های پایه باید ارتقا یابد.وعده وزارت بهداشت در مورد پوشش بیمه‌ای برخی داروهای جدید گیاهی، دیگر پرسش خبرنگاران از وزیر رفاه بود که وی در این باره گفت: هرگونه پوشش بیمه‌ای اقلام دارویی جدید باید در شورای عالی بیمه به تصویب برسد و این موضوع نیز در دبیرخانه این شورا در دست بررسی است.

معمای بدهی دولت به تامین اجتماعی

در حالی که مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی، چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی در طبس از بدهی 21 هزار و 500 میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی خبرداده بود، وی روز گذشته در حاشیه مراسم روز پرستار در جمع خبرنگاران با رد اظهارات 3 روز قبل خود این بار تاکید کرد: دولت بدهی به تامین اجتماعی ندارد!

رحمت‌الله حافظی در مورد میزان بدهی دولت به این صندوق، افزود: دولت به صندوق تامین اجتماعی بدهی ندارد، بلکه ارقام ذکر شده حاکی از دیونی است که ناشی از مصوبات نهادهای قانونی است.

وی با بیان این که تا پایان سال 88 این دیون به 21 هزار و 500 میلیارد تومان رسید، توضیح داد: بخشی از این دیون با واگذاری 3 مرحله سهام به صندوق تامین اجتماعی پرداخت شد، اما از آنجا که سازمان خصوصی‌سازی هنوز نسبت به قیمت‌گذاری این سهام اقدام نکرده، تاکنون رقمی از دیون دولت به تامین اجتماعی کسر نشده است.

افزایش مستمری بازنشستگان به محض ابلاغ دولت

با آغاز سال جدید بار دیگر موضوع میزان افزایش مستمری‌های پرداختی موجب نگرانی بازنشستگان شده است و این در حالی است که رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی چندی پیش در اظهارنظری از پرداخت حداقل مستمری به 70 درصد بازنشستگان خبر داده بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی در پاسخ به پرسشی درخصوص میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری گفت: منتظر مصوبه هیات دولت در این زمینه هستیم و به محض ابلاغ میزان افزایش، نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت حقوق ماه‌های ابتدایی سال به صورت یکجا اقدام خواهد شد.

حافظی در حالی به پیش‌بینی 7 هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه 90 بابت پرداخت دیون دولت به صندوق تامین اجتماعی خبر داد که به گفته‌ وی این اعتبار مدعیان دیگری مانند صندوق بازنشستگی کشوری و بنیاد شهید نیز دارد.

به گفته وی، بنابر شواهد موجود، احتمالا 5 هزار میلیارد تومان از این اعتبار به صندوق تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی از پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق کارکنان این صندوق در سال‌های 88 و 89 تا قبل از خردادماه خبر داد و گفت: با توجه به این‌که حقوق کارکنان این صندوق طی 3 سال گذشته افزایشی نیافته است با مساعدت معاونت سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، مقرر شده است 10 درصد افزایش برای سال 88 و 6 درصد برای سال 89 منظور شود و مابه‌التفاوت حقوق کارکنان این صندوق به صورت یکجا تا قبل از خردادماه پرداخت شود.

بیمه اصحاب رسانه پرسش دیگر خبرنگاران از مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی بود. او درباره پوشش بیمه‌ای سایر اعضای هیات تحریریه خبری به جز خبرنگاران در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور، گفت: تعیین مصادیق سخت و زیان‌آور بودن مشاغل به عهده صندوق تامین اجتماعی نیست بلکه از اختیارات وزارت کار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها