رییس موزه ملی ایران از تمدید مهلت بازدید منشور حقوق بشر کوروش خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا 26 فروردین ماه پذیرای علاقمندان خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۴۴۰۰

به گزارش ایرنا، آزاده اردکانی که پیش از این مهلت بازدید از منشور کوروش را 23 فروردین ماه اعلام کرده بود، اظهار داشت: تاریخ یاد شده مهلت پایانی برای بازدید از این اثر تاریخی است.

وی گفت: بر اساس قرارداد بین موزه بریتانیا و موزه ملی ایران پس از پایان زمان تعیین‌ شده برای نمایش منشور کوروش در ایران، این زمان به هیچ عنوان تمدید نمی شود.

به گفته این مقام مسوول، 27 فروردین ‌ماه مراسم اختتامیه حضور منشور کوروش در ایران با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری، ‌سفرای کشورهای خارجی در ایران و جمعی از هنرمندان در موزه ملی ایران برگزار می شود و 28 فروردین ماه این منشور تحویل موزه بریتانیا خواهد شد.

منشور کوروش 19 شهریور ماه سال 1389 وارد ایران شد و قرار بود تنها 4 ماه در ایران به نمایش گذاشته شود اما پس از انجام رایزنی‌ها با موزه بریتانیا این زمان تا پایان فروردین‌ماه 1390 تمدید شد.

این اثر ارزشمند کهن‌ترین فرمان تفاهم و همزیستی ملت‌ها شناخته شده و یک کپی از آن در ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک نگهداری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها