هفته بیست و نهم لیگ برتر

قعرنشینان به مصاف هم می‌روند

هفته بیست و سوم درحالی روز جمعه در غیاب نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود که تقابل تیم‌های قعرنشین با همدیگر و حضور مربیان ‌‎جدید در این تیم‌ها جذابیت‌های دیدارهای این هفته را افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۳۹۳۴۳۵

به گزارش مهر، هفته بیست و نهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر روز جمعه هفته جاری با برگزاری شش دیدار آغاز می‌‍شود که این مسابقات را می‌توان به نبردی برای بقا در لیگ برتر تعبیر کرد.

در این دیدارها هشت تیم انتهای جدول رده بندی لیگ برتر به مصاف همدیگر می‌‍روند و نتایجی که از تقابل‌های قعرنشینان بدست می‌آید، می‌تواند تغییرات بسیاری را در پائین جدول لیگ ایجاد کند.

استیل‌آذین - شاهین بوشهر

در مهمترین دیدار هفته تیم‌های استیل ‌آذین و شاهین بوشهر در ورزشگاه تختی به میدان می‌روند، تیم برنده این دیدار تا حدودی به بقا در لیگ برتر امیدوار می‌شود و در صورت تساوی دو تیم، سایر تیم‌های قعرنشین خوشحال خواهند شد.

استیل آذین ممکن است علی پروین سرمربی پشت پرده‌اش را در این بازی همراه خود نبیند زیرا مدیرسازمان فوتبال این باشگاه به دلیل عارضه قلبی در تعطیلات نوروزی در بیمارستان بستری شده بود و شاید نیاز به استراحت بیشتر داشته باشد. همچنین محمود یاوری سرپرست یا به قولی سرمربی این تیم در کنار امید آزادی در این بازی هدایت استیل آذین را برابر تیم سابقش شاهین بوشهر برعهده دارد.

در سوی دیگر میدان شاهین بوشهر پس از اتفاقاتی که برای حمید استیلی افتاد و زمینه جدایی این مربی را از این تیم بوشهری فراهم کرد، از روز سه شنبه اکبر میثاقیان را به عنوان سرمربی معرفی کرد و با سرمربی جدیدش قصد کسب امتیاز در این دیدار و افزایش شانس بقا در لیگ برتر را دارد.

پاس همدان ـ راه‌آهن شهرری

پس از تغییراتی که در بخش مدیریتی و فنی تیم پاس همدان ایجاد شد، این تیم در هفته گذشته پیروزی ارزشمندی را در زمین شاهین کسب کرد و امیدوار است با پیروزی برابر راه‌آهن در دیدار خانگی هفته جاری، فاصله اش را با قعرنشینان بیشتر کند. البته تیم راه‌‍آهن هم که در مشکلات مالی غرق شده است هم شرایط خوبی ندارد و در صورت از دست دادن امتیاز در این بازی شاید در خطر سقوط هم قرار بگیرد.

نفت تهران ـ صنعت نفت آبادان

شاگردان حسین فرکی که در هفته‌های اخیر با کسب نتایج مطلوب تا حدودی از قعر جدول فاصله گرفته‌‎اند، میزبان دیگر نفتی لیگ هستند که با هدایت غلامحسین پیروانی روزهای خوبی را سپری می‌کند. پیروزی نفت تهران در این بازی می‌تواند آنها را در جمع فانوس بدستان کاملا دور کند.

پیکان قزوین ـ صبای قم

برکناری حمید علیدوستی شاید یک شوک مثبت برای تیم پیکان باشد که تمریناتش را در تهران و مسابقاتش را در قزوین برگزار می‌کند. این تیم که از صبح امروز محمدحسین ضیایی را به عنوان سرمربی روی نیمکتش می‌بیند، در این هفته به مصاف صبای قم می‌رود که در 5 هفته اخیر طعم پیروزی را نچشیده و روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. پیروزی در این دیدار پیکان را به بقا در لیگ امیدوار می‌کند اما نتیجه دیگری در این بازی به سود خودروسازان نیست.

شهرداری تبریز ـ ملوان بندرانزلی

پیروزی هفته گذشته برابر راه‌آهن در تهران شاگردان تبریزی حمید درخشان را به بقا در لیگ برتر امیدوار کرد اما آنها در دیدار خانگی هفته جاری خود باید به مصاف ملوان با انگیزه بروند که در چهار بازی گذشته اش برابر تیم‌های همچون ذوب آهن، پرسپولیس، شاهین و راه آهن پیروز شده است. پیروزی در این دیدار شهرداری تبریز را به حضور در لیگ یازدهم امیدوار می‌کند اما شکست بار دیگر آنها را در جمع قعرنشینان نگه خواهد داشت.

فولاد خوزستان ـ سایپا البرز

تقابل مجید جلالی و مایلی کهن در اهواز از یکسو و شرایط نامناسب سایپا که در چهار دیدار گذشته‌اش پیروز نشده و در صورت ادامه این روند به جمع قعرنشینان نزدیک می‌شود از سوی دیگر، حساسیت‌های این بازی را بیشتر کرده است. البته شاگردان مجید جلالی که همچنان امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند، نمی‌خواهند در این دیدار به راحتی امتیاز از دست بدهند ولی قطعا کار سختی برابر تیم سایپا که نمی‌خواهد بیش از این در جدول سقوط کند، پیش رو دارند.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر و جدول رده‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

جمعه 19/01/90

استیل‌آذین ـ شاهین بوشهر، ساعت 17:30، ورزشگاه تختی تهران
نفت تهران ـ صنعت نفت آبادان، ساعت 17:30، ورزشگاه دستگردی تهران
شهرداری تبریز ـ ملوان بندرانزلی، ساعت 17:30، ورزشگاه یادگار امام (ره)تبریز
پاس همدان ـ راه‌آهن شهرری، ساعت 17:30، ورزشگاه قدس همدان
پیکان قزوین ـ صبای قم، ساعت 17:30، ورزشگاه رجایی قزوین
فولاد خوزستان ـ سایپا البرز، ساعت 17:30، ورزشگاه تختی اهواز

یکشنبه 21/01/90

مس‌کرمان ـ سپاهان اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه باهنر کرمان
ذوب‌آهن اصفهان ـ پرسپولیس، ساعت 16:45، ورزشگاه فولاد‌شهر اصفهان
استقلال تهران ـ تراکتور‌سازی تبریز، ساعت 19، ورزشگاه آزادی

جدول رده بندی لیگ برتر:
1- سپاهان اصفهان با 58 امتیاز
2- ذوب آهن اصفهان 53 امتیاز
3- استقلال تهران 52 امتیاز
4- تراکتورسازی تبریز 47 امتیاز
5- پرسپولیس تهران 44 امتیاز
6- ملوان بندرانزلی 42 امتیاز
7- فولاد خوزستان 41 امتیاز
8- مس کرمان 40 امتیاز
 9- صنعت نفت آبادان 38 امتیاز
10- صبای قم 35 امتیاز
11- سایپای البرز 31 امتیاز
12- راه آهن شهرری 30 امتیاز
13- نفت تهران 29 امتیاز - تفاضل گل 5-
14- شهرداری تبریز 29 امتیاز - تفاضل گل 11-
15- پاس همدان 28 امتیاز
16- شاهین بوشهر 27 امتیاز
17- پیکان قزوین 26 امتیاز
18- استیل آذین تهران 24 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها