jamejamsima
سیما عمومی کد خبر: ۳۹۲۹۲۱   ۱۴ فروردين ۱۳۹۰  |  ۱۹:۰۴

روابط عمومی صدا اعلام کرد:

90 هزار دقیقه برنامه رادیویی در نوروز 90

رادیو در نوروز 90 ،روزهای پر کاری داشت و در مجموع رادیو نزدیک به 90 هزار دقیقه و 150 عنوان برنامه در خصوص نوروز از 28 اسفند تا 13 فروردین پخش کرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ،مدیران رادیو قبل از نوروز با تدوین سیاست ،خط مشی و دستورالعمل های تولید و ساخت برنامه های نوروزی و ابلاغ به شبکه های رادیویی توجه خاصی به رضایتمندی مخاطبان نوروز داشتند،چرا که رادیو در نوروز، مخاطبان همراه زیادی دارد ،از آن جمله مسافران نوروزی اند که عزم سفر کرده اند و برای اطلاع از وضعیت هوا و راه ها به رسانه همراه نیاز دارند و تنها صدا و رادیو است که همیشه و همه جا یارو یاور مخاطبان خود است ،با همین رویکرد ،رادیو پیام نوروزی شد و توانست با پخش بیش از 3000 پیام از شبکه نوروزی (شبکه پیام )شامل پیام های پلیس راه ، هواشناسی، اورژانس جاده ای، توصیه های ایمنی در سفر، پیگیری و دریافت پیشنهاد از دستگاه های بازرگانی، مسافرتی، وزارت بهداشت و همچنین انعکاس برگزاری مراسم نوروز در ایران با حضور روسای کشورهای حوزه خاورمیانه گام مهمی در آگاهی بخشی بردارد.

علاوه بر این رادیو، مخاطبان پرو پا قرصی هم دارد که شبانه روز به گوش هستند و شاید بهتر است بگوئیم برخی از مخاطبان،مخاطب ثابت یک برنامه هستند. مثل برنامه جمعه ایرانی که در نوروز به بهار ایرانی تبدیل شد و از بیست و هشت اسفند تا سیزده به در، روزانه شادی آفرین ساعتی از اوقات مردم شد.

اطلاع رسانی از برنامه های راهیان نور که قبل از نوروز آغاز شد به حدود چهارصد و هفده برنامه رسید،جایی که 8 گزارشگر از شبکه های رادیویی در شبکه های عمومی،اختصاصی و تخصصی از بازدید کنندگان مناطق عملیاتی گزارش گرفتند و یادآور خاطرات دلیرمردی های جوانان و مردان دفاع مقدس شدند.

کودکان و نوجوانان هم در برنامه های نوروزی رادیو سهم داشتند؛ویژه برنامه که در رادیو ایران کودکانه پخش شد تا نسل چهارمی ها را با فرهنگ و آداب نوروز ایرانی آشنا کند.

سال که تحویل شد،"شعار جهاد اقتصادی" ، از سوی رهبر فرزانه انقلاب شعار سال 90 تعیین و ابلاغ شد.14 شبکه رادیویی پیام نوروزی رهبری و ریاست جمهوری را پخش کردند و با اقدام سریع و انعطاف به موقع در پخش ویژه برنامه هایی مرتبط با شعار سال پیشگام رسانه ای شدند.

ایرانیان خارج از کشور هم در رادیو حضوری فعال داشتند .ارتباط وسیع با ایرانیان خارج از کشور در شبکه های مختلف از جمله شبکه جهانی صدای آشنا در نوروز 90 یکی از فعالیتهای نوروزی رادیو بود .

پخش موسیقی های محلی در برنامه هایی نظیر گلگشت از رادیو گفتگو و بررسی الگوهای شادی در قومیت های مختلف.

یکی از برنامه های پر مخاطب رادیو، مسابقات تلفنی بود که با اجرای خوب و خودمانی مجریان توانمند در شبکه ها با محوریت نوروز و عید باستانی، نشاط آور مخاطبان علاقمند خود شدند .

سهم قالب طنز در جدول پخش برنامه های رادیو، بیش از هر قالبی به گوش می رسید .همه شبکه های رادیویی برنامه های طنز و خودمانی داشتند .گزارش های طنز از سطح شهر ،پخش برنامه های آرشیوی طنز و شادی آفرین و بهره گیری از موسیقی های شاد و گفتار های نشاط آور در برنامه های نوروزی رادیو .

رادیو سلامت با پخش برنامه های نظیر تغذیه سالم ،خودروی سالم،فوریت های پزشکی سفر و ترانه های کودکانه در خدمت سلامت و بهداشت مخاطبان رادیو بود.

مخاطبان اینترنتی رادیو، بررسی آئین نوروزی در اقصی نقاط جهان با عنوان نوروز در چهار سوی گیتی و کتاب صوتی ویژه بررسی جشن ها و آئین های نوروزی در برنامه نوروز جشن نوزایی آفرینش را در شبکه جهانی ایرنصدا دریافت کردند .

حضور شخصیت های مهم ادبی ،هنری،ورزشی،سیاسی و غیره در برنامه های رادیو ، یکی از تلاش های شبکه های رادیویی در اطلاع رسانی از آداب و سنن نوروز در میان نخبگان جامعه بود.

در مجموع رادیو نزدیک به 90 هزار دقیقه و 150 عنوان برنامه در خصوص نوروز از 28 اسفند تا 13 فروردین پخش کرد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
عراق خواهان تعادل سیاسی است

عراق خواهان تعادل سیاسی است

با توجه به شرایط خاص و ویژه‌ای که در آن آقای مصطفی الکاظمی به‌عنوان نخست‌ وزیر عراق انتخاب شد، باید به این نکته توجه داشت که وی به‌عنوان بالانس کننده میان نیروهای مؤثر در کشور عراق مطرح است.

ویروس در جهش است

ویروس در جهش است

این روزها بحث درباره جهش‌ های ویروس داغ است؛ دیروز نایب‌ رئیس‌ مجلس از شواهد تایید نشده‌ای گفت که از جهش ویروس ایرانی در قزوین حکایت دارد، پس از او رئیس روابط‌ عمومی وزارت بهداشت نیز به این موضوع پرداخت و گفت تاکنون افزون بر ۷۰ جهش در ایران شناسایی شده که البته هیچ‌ کدام تغییر معناداری در رفتار ویروس ایجاد نکرده و اطلاق واریانت (گونه) جدید به آنها درست نیست.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

گفتگو

بیشتر
بارداران، معاف از خانه‌ تکانی

دکتر سونیا اسکندریون، متخصص جراحی زنان تأکید می‌کند بارداران از پرداختن به فعالیت‌هایی که با خطر افتادن همراه است، پرهیز کنند

بارداران، معاف از خانه‌ تکانی

مدرسه خیابانی (+تصاویر)

گفت‌و گو با دکتر حسن گلچین‌ نژاد دزفولی، استاد دانشگاه و معلم باسابقه‌ای که به کودکان کار مهاجر در خیابان درس می‌دهد

مدرسه خیابانی (+تصاویر)

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
یک عصر متفاوت

در مرحله نیمه‌نهایی عصرجدید چه اتفاقاتی افتاد؟ به همراه جزئیاتی از چگونگی برگزاری مرحله پایانی

یک عصر متفاوت

پیشخوان

بیشتر