تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه یک فیلم سینمایی را در تلفن همراهتان نگاه کنید؟ شاید با خود بگوئید «خوب که چه؟ تا وقتی که دستگاه‌های پلیر‌های خانگی هستند چرا باید با موبایل چنین کاری را کرد؟» اما باید به این نکته نیز توجه کنید که موبایل یک وسیله کوچک قابل‌حمل است که شما می‌توانید آن را در هر مکانی استفاده کنید بدون این‌که نیاز به وسایل دیگری داشته باشید.
کد خبر: ۳۸۷۱۸۰

به عبارت ساده‌تر در حالت عادی دیدن یک فیلم بلندمدت از گوشی موبایل شاید کاری بیهوده به نظر برسد، اما در سفر‌های کوتاه‌مدتی که در مترو، اتوبوس، تاکسی و ... دارید یا سفر‌های بلندمدت مانند قطار، هواپیما، ماشین و ... این مورد می‌تواند به یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات سفر شما تبدیل شود. هم متوجه گذر زمان نمی‌شوید و هم آخرین فیلم دلخواه خود را خواهید دید.

حال چگونه می‌توان یک فیلم را روی گوشی‌های موبایل دید؟ باید به این نکته توجه داشته باشید که فیلم‌های موجود در حال حاضر روی CD یا DVD و همانند آنها است و دارای فرمت، کیفیت و پهنای باندی هستند که گوشی‌های امروزی تا حدودی نمی‌توانند آنها را پخش کنند. برای پخش آنها روی گوشی‌های موبایل باید آنها را به فرمتی تبدیل کنید که از لحاظ موارد ذکر شده در بالا قابل پخش روی موبایل‌ها و سخت‌افزار آنها باشد. آنگاه است که می‌توانید براحتی یک فیلم را به فایلی تبدیل کنید که با بهترین کیفیت روی گوشی شما پخش شود.

نکته دیگری را که ‌باید در نظر داشته باشید فرمت و برنامه مورد نظر برای پخش فایل‌های ویدئویی است. همان‌طور که گفته شد موبایل‌های امروزی قادر به پخش هر نوع فرمتی از فایل‌های ویدئویی به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری که دارند، نیستند. پس هنگام تبدیل باید فایل به فرمتی تبدیل شود که برنامه‌های موبایل بتوانند آنها را پخش کنند. در حال حاضر حدود 80 درصد از فرمت‌های موجود تصویری در کامپیوتر‌ها، در موبایل‌ها نیز قابل پخش هستند که از رایج‌ترین آنها می‌توان به فرمت‌هایی همچون 3GP, MOV, MP4, MPEG اشاره کرد. پس هنگام تبدیل حتما پسوندی را انتخاب کنید که قابل پخش باشد.

حالا این فیلم با گوشی شما قابل نگاه کردن است. اما فیلم به گونه‌ای است که نیاز به ترجمه یا زیرنویس دارد. برای این مورد چه باید کرد؟ باید بگوییم برای این موارد نیز برنامه‌هایی وجود دارند که قادر هستند اقدام به پخش فیلم همراه با زیرنویس کنند. به صورتی که همانند یک سینمای خانگی هنگام پخش فیلم، زیرنویس هماهنگ با آن در حال نمایش باشد.

یکی از این برنامه‌ها که قادر به اجرای اکثر فرمت‌های تصویری است و همچنین می‌تواند اقدام به پخش زیرنویس کند برنامه Ultra TCPMP است که نرم‌افزاری است که امروز ما قصد معرفی آن را داشتیم. تمامی توضیحات بالا در مورد این برنامه صدق می‌کند و این نرم‌افزار ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد.

نرم‌افزار Ultra TCPMP نگارش 5 مخصوص گوشی‌های ویندوز موبایل است که یکی از قوی‌ترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه است، اما باید به یک نکته توجه کرد. این برنامه برای اجرای زیرنویس‌های فارسی نیاز به یک فارسی‌ساز مناسب دارد که بتواند فایل‌های نوشتاری فارسی را بخوبی نمایش دهد. اگر به مقاله 281 هفته‌نامه کلیک مراجعه کنید ما یک فارسی‌ساز خوب برای ویندوز موبایل‌ها معرفی کرده‌ایم که علاوه بر کارایی خوبش، با این برنامه نیز سازگاری دارد.

حال چگونه می‌توان از زیرنویس فارسی بهره برد؟ پس از نصب فارسی‌ساز سازگار با این برنامه باید توجه داشت که در این نسخه از TCPMP تنها زیرنویس‌هایی با فرمت SRT و AAS و SSA پشتیبانی می‌گردد، در نتیجه اگر زیرنویس شما دارای فرمت‌های بالا نیست از برنامه‌های تبدیل زیرنویس استفاده کنید. برای استفاده از زیرنویس فارسی این روش زیر را دنبال کنید:

*‌ از منوی Options گزینه View را انتخاب کرده و سپس روی GDI تپ کنید.

*‌ برنامه را ببندید و دوباره اجرا کنید.

*‌ فایل تصویری مورد نظر خود را باز کنید.

*‌ برای باز کردن فایل زیرنویس از منوی Options گزینه Subtitles را انتخاب کنید و سپس روی Open را بزنید تا بتوانید فایل زیرنویس را انتخاب کنید. (اگر اسم فایل تصویری و فایل زیرنویس یکی بوده و هر دو در یک فولدر قرار داشته باشند فایل زیرنویس بصورت اتوماتیک اجرا می‌شود.)

همان‌طور که دیدید این برنامه امکانات یک پلیر خانگی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با کیفیت خوب و صدای مناسب به همراه زیرنویس برای شما لحظات خوبی را به ارمغان خواهد آورد. شما نیز اگر مایل به استفاده از آن هستید از لینک زیر اقدام به دریافت آن کنید.

http://www.multiupload.com/MD0VBSCMRP

پژمان عاملی‌فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها