رییس مجلس پیشنهاد کرد

یارانه برای کشاورزی و دامپروری

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای بخش کشاورزی و دامپروری در کشور باید یارانه هایی اختصاص یابد.
کد خبر: ۳۸۶۰۴۳

به گزارش ایرنا دکتر علی لاریجانی عصر چهارشنبه درجشنواره مرکبات شهرستان جهرم فارس افزود: در قانون هدفمند کردن یارانه ها باید بخشی از منابع درآمدی به بخش کشاورزی اختصاص یابد که این امردربخش کشاورزی مفید واثربخش است که اگر اختصاص30 درصد از منابع یارانه ای به بخش کشاورزی و صنعت اجرایی شود اتفاق بزرگی در این بخش رخ خواهد داد.

لاریجانی ادامه داد: اختصاص این 30 درصد باید از طریق وام های کم بهره و یا واگذاری تحقق یابد.
رییس مجلس گفت:با توجه به حجم اشتغال در این زمینه ،امکان اختصاص یارانه توسط دولت به این بخش وجود دارد و این مهم ضروری است و می بایست محقق شود.

وی با اشاره به وضعیت اقلیمی کشور بیان کرد: کشور ما به طور طبیعی در بخش خشکی قرار دارد به طوری که متوسط بارندگی در ایران250 میلی متر و همین میزان در دنیا 750 میلی متر ارزیابی شده است و این در حالی است که مساله خشکسالی در سالهای اخیر نیز وجود داشته است.

لاریجانی اظهارداشت: از جمله مسایل مهم در بخش کشاورزی که باید به آن توجه کرد و در مورد آن با دولت مذاکره کرده ایم، مسئله کمبود آب در کشور است که باید برای آن راه حلی پیدا کرد.

او بیان کرد: بر این اساس باید از آب ها و منابع موجود بهترین بهره برداری را کرد که آبیاری تحت فشار باید مورد توجه ویژه در این بخش قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نباید به تولید لطمه بزند و بخش های تکمیلی این قانون نیز باید به خوبی اجرا و پیگیری شود که بر اساس این قانون در حالی که 50 درصد درآمد را بین مردم توزیع می کنیم، 30 درصد منابع یارانه ای در اختیار کشاورزان و صنعتگران قرار گیرد تا اگر مواردی مانند خشکسالی به وجود آمد بتوان آن را تامین کرد.

وی با بیان اینکه از جمله مشکلات این بخش واردات بی رویه است گفت: در این خصوص نیز تصمیمات در مجلس اتخاذ شده است که با وجود این اگر در زمان اجرا مشکلاتی وجود داشت باید مجددا پیگیری کنیم.

لاریجانی اظهارداشت: در قانون بودجه سال گذشته مبلغی برای خشکسالی پیش بینی شده بود اما در این بخش باز هم اشکالاتی وجود دارد که در این بخش نیازبه قانون داریم و ما حتما آن را پیگیری خواهیم کرد زیرا که بخش کشاورزی نقطه ثقل مهم در اقتصاد کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت شهرستان جهرم اضافه کرد: بنیه اقتصادی شهرستان جهرم نمی تواند تک عامل و کشاورزی محوری باشد و به این علت که ظرفیت جذب نیرو در بخش کشاورزی محدود است حتما باید برای جهرم ساختار صنعتی در نظر گرفت.

لاریجانی ادامه داد: در خصوص وضعیت ویژه خرما شهرستان جهرم با وزیر کشاورزی جلسه خواهیم گذاشت که برای نگهداری بخش کشاورزی جهرم نماینده مردم این شهرستان می تواند موارد را در مجلس مطرح کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها