حکایت «برادران سرزمین من» فیلم شد

ساخت تله‌فیلم‌های مختلف در مراکز سیمای استان‌ها، تمهیدی است که معاونت مراکز استان‌های سازمان صداوسیما برای پربار کردن آثار نمایشی در نقاط مختلف کشور دنبال می‌کند. در حال حاضر نیز تله‌فیلم‌های مختلفی در مراکز سیما در حال ساخت است.
کد خبر: ۳۸۵۷۰۰

«برادران سرزمین من» در مشهد

تله‌فیلم 83 دقیقه‌ای «برادران سرزمین من» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی سیدرضا محقق در شبکه استانی سیمای خراسان رضوی تهیه شده است.

سیدرضا محقق، تهیه‌کننده این تله‌فیلم در گفت‌وگو با «جام‌جم» گفت: تله‌فیلم «برادران سرزمین من» در بخش‌هایی از تربت‌جام، تایباد و مرز افغانستان و ایران تصویر‌برداری شده است.

موضوع داستان فیلم درباره 2 جوان از یک آبادی است. یکی از آنان اهل تشیع به نام شکیب و جوان دیگر سلمان از اهل تسنن است، آن دو همزمان خواستگار یک دختر به نام سارا هستند. با توجه به قرابت بین سارا و سلمان این دو به عقد هم درمی‌آیند، اما در زمان عروسی مادر سارا با سم کشته می‌شود. در نتیجه اتفاقاتی در روستا رخ می‌دهد که همه به شکیب مظنون می‌شوند.

حسین خانی‌بیگ، لادن سلیمانی، جواد عاقبت‌بین، عباس شجاع، هادی دیباجی، علی جاویدفر و سلیمه رنگزن بازیگران این فیلم هستند.

ازدواج در خارج از کشور

همچنین تولید فیلم تلویزیونی «آن سوی آرزوها» کار سیمای مرکز آذربایجان غربی به پایان رسید و این تله‌فیلم آماده نمایش شد.

این فیلم روایتگر زندگی دختر جوانی است که در دوران دانشجویی با جوانی در دانشگاه آشنا می‌شود و قرار ازدواج می‌گذارند، اما پدر و مادر دختر به ازدواج دخترشان با پسر یکی از اقوام که در ترکیه ساکن است، اصرار دارند. دختر به اجبار می‌پذیرد، ولی هنگام خروج از کشور متوجه می‌شود که گرفتار باند قاچاق انسان شده است.داوود غفاری‌آذر، تهیه‌‌کننده این فیلم گفت: همه عوامل این فیلم بومی هستند و بازیگران نیز از میان هنرپیشگان شهرستان‌های سنندج، تبریز و ارومیه انتخاب شده‌اند.پروشات سلیمانی، علی مردمی، اکرم محمدی، غلامرضا عزیزی، فاطمه شکری و جمال ذوالقدر بازیگران این فیلم هستند. حسن محمدزاده نویسندگی و کارگردانی این فیلم را به‌عهده دارد.

آمبولانس روی میز تدوین

تصویربرداری تله‌فیلم «آمبولانس» به کارگردانی اکبر منصورفلاح و تهیه‌کنندگی مجید عکاف‌زاده هم به اتمام رسیده و مراحل تدوین و صداگذاری را پشت‌سر می‌گذارد.

تله‌فیلم «آمبولانس» به مدت 90 دقیقه به سفارش صداوسیمای مرکز اصفهان تولید می‌شود که قرار است علاوه بر شبکه استانی اصفهان از یکی از شبکه‌های سراسری پخش شود.

داستان این فیلم تلویزیونی در باره آقا نجات یکی از خانواده‌های متوسط ساکن شهر اصفهان است که طی یک سرمایه‌گذاری سرمایه خود را از دست می‌دهد و ناچار به مسافرکشی می‌آورد.

جهانبخش سلطانی، محمد الهی، پوراندخت مهیمن، مهدی امینی‌خواه، شیرین صمدی، مینا فراموزی، پری کربلایی و فاضل اجبوری بازیگران این فیلم هستند.

«شاعر قله‌های مه‌آلود» در انتظار پخش

با انجام ارزیابی فیلم تلویزیونی «شاعر قله‌های مه‌آلود» تولید مرکز ایلام این فیلم در فهرست پخش قرار گرفت.

حسین هاشمی‌نیا این فیلم را براساس زندگی غلامرضا خان ارکوازی شاعر و عارف ایلامی تهیه کرده است.

هاشمی‌نیا با توضیح این که این اثر تاریخی است، گفت: دو روستای منطقه و قلعه‌ خان والی در این فیلم به‌طور کامل بازسازی شد و در عین حال طراحی صحنه و لباس فیلم کار سنگینی را بر عوامل تحمیل کرد.

تهیه‌کننده فیلم «شاعر قله‌های مه‌آلود» یکی از ویژگی‌های این فیلم را استفاده کامل از بازیگران بومی استان‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان بیان کرد و گفت: در برخی از صحنه‌ها از بیش از 250 هنرور استفاده شده است.

این فیلم داستان زندگی و مبارزات غلامرضا خان ارکوازی علیه خان حاکم منطقه چوار ایلام در 200 سال قبل را روایت می‌کند.

بنا بر این گزارش شهرام باباپور این فیلم را براساس داستان شهرام اسدی کارگردانی کرده است.

روایت یک افسانه در غبار

فیلم تلویزیونی «افسانه‌ای در غبار» از تولیدات مرکز آذربایجان شرقی هم آماده پخش شد.

این تله‌فیلم براساس افسانه‌ای قدیمی از منطقه آذربایجان تولید شده است. براساس این قصه هر اسب پیشانی سفید که یال‌هایش رو به جلو باشد 3 بار در مقابل در خانه کسی توقف کند، آن اسب متعلق به صاحب خانه می‌شود. این فیلم زندگی جوانی را روایت می‌کند که این افسانه برای او محقق می‌شود. خان روستا قصد تملک اسب جوان را می‌کند، اما با مقاومت جوان مواجه شده که این تقابل بسترساز حوادث جذابی می‌شود.

اصغر جاویدی، تهیه‌کننده فیلم «افسانه‌ای در غبار» افزود: فضای حاکم بر این فیلم تخیلی و افسانه‌ای است به همین دلیل در برخی از صحنه از جلوه‌های ویژه استفاده شده است.

منوچهر آذر، محمدرضا اجلالی، امیرباران نوین، کامران شکیبایی و ساملی مهدی‌لو بازیگران این فیلم هستند. یدالله نوعصری نویسندگی و کارگردانی این فیلم را به‌عهده دارد.

فیلمی درباره انقلاب

فیلم تلویزیونی «پرواز در افق» تولید مرکز یزد مراحل پایان تصویربرداری خود را در این شهر می‌گذراند.

به گفته علی‌اکبر بکتاشیان تهیه‌کننده این اثر، طرح این فیلم براساس قصه‌ای واقعی درباره نوجوانی است که اواخر دهه 50 به منظور کسب معاش از یزد به تهران مهاجرت می‌کند و در آنجا در کنار فعالیت‌های روزمره آموزش خوشنویسی را نیز فرا می‌گیرد. وی تحت‌تاثیر استاد خود وارد مبارزات سیاسی علیه حکومت پهلوی شده و پس از تعقیب و گریزهای بسیار از سوی ساواک دستگیر می‌شود.

وی افزود: به دلیل این ‌که این فیلم به نوعی تاریخ معاصر را به تصویر می‌کشد، تلاش شده است فضاسازی صحنه‌ها و طراحی لباس روزهای پایانی دهه پنجاه شمسی را تداعی کند.

تهیه‌کننده این تله‌فیلم، این فیلم را به نوعی یک پروژه ملی دانست و افزود: کاراکترها در این فیلم با لهجه‌های اصفهانی، یزدی و مشهدی سخن می‌گویند.

حسین سلیمانی،‌ جهانبخش سلطانی، رحمان باقریان، مهدی صباغی، رضا مولایی و اسماعیل پوررضا بازیگران این فیلم هستند. محمدصادق بکتاشیان کارگردان این فیلم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها