رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ساحل زیباکنار به هیچ وجه زیر آب نمی‌رود، خوشبختانه آنچه برای ملاحظات زیست محیطی لازم بود، لحاظ شده است.
کد خبر: ۳۸۵۶۶۲

محمد جواد محمدی زاده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت در مورد ساخت بندر کاسپین گفت: ملاحظات زیست محیطی درباره این اسکله انجام شده است و ساحل زیباکنار به هیچ وجه زیر آب نمی‌رود، خوشبختانه آنچه برای ملاحظات زیست محیطی لازم بود، لحاظ شده است.

وی در ادامه گفت: خواسته شده خاکریزی در اسکله انجام نشود و با ایجاد یک فضایی که تعادل در قسمت دریا باشد، ساخت صورت گیرد.

وی اظهار داشت: موضوع گرم شدن زمین و تغییرات آب وهوا موجب شده، درجه حرارت در دنیا 2/1 درجه سانتی گراد افزایش پیدا کند و این مساله باعث ذوب شدن یخ‌های قطب شمال شده است. درنتیجه، سطح آب دریا افزایش پیدا می‌کند. البته این روند به اسکله‌ها و شهرهای ساحلی آسیب جدی نمی‌رساند.

وی در ادامه با اشاره به این مساله که افزایش دما در بعضی از نقاط دنیا ایجاد مشکل کرده است، گفت: افزیش دما درنتیجه ذوب شدن یخ‌ها به طور مثال بعضی از شهرهای آلمان را زیر آب خواهد برد یا بعضی از جزایر به طور کامل زیر آب خواهند رفت اما در مورد دریای خزر این مساله وجود ندارد.

آتش سوزی جنگل‌های در برخی استان‌ها مهار شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه همچنین درباره آتش سوزی‌های اخیر جنگل مریوان گفت: علت اصلی این آتش سوزی‌ها به دلیل خشکسالی و کمی بارش است البته خوشبختانه اخیرا هم در مریوان و هم در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، گلستان و مازنداران مشکلی از این بابت وجود ندارد و آتش سوزی‌ها کاملا مهار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها