هدیه 1000 دیناری شاه بحرین به مردم

پادشاه بحرین دستور داد به هر خانواده بحرینی به مناسبت سالروز منشور تلاش ملی 1000 دینار معادل 3 هزار دلار آمریکایی داده شود.
کد خبر: ۳۸۵۲۳۴

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری بحرین،‌ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین به مناسبت دهمین سالگرد امضای منشور تلاش ملی (یک سند سیاسی است که در دسامبر سال 2000 صادر شد و دربرگیرنده‌ اصول کلی برای تعیین کردن روند فعالیت واجرای تغییرات درآینده است) و به منظور تقدیر از ملت بحرین به خاطر تعهدشان نسبت به این منشور دستور داد که تدابیر قانونی لازم برای پرداخت 1000دینار بحرینی معادل 3 هزار دلار آمریکایی به هر خانواده بحرینی داده شود.

بر اساس این دستور نام هر خانواده ثبت خواهد شد و در صورتی که هر خانواده‌ای توان مالی داشته باشد می‌تواند به نفع خانواده‌هایی که نیاز بیشتری دارند از این اعطای دولت چشم پوشی کنند.

یک مسئول ارشد بحرینی گفت: این گام پادشاه در راستای تقدیر از ملت به خاطر تصویب منشور ملی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این تصمیم بعید است که به اعتراض‌ یا تظاهرات کشورهای عربی ارتباط داشته باشد و تنها منعکس کننده تقدیر پادشاه از شهروندان است.

این تصمیم پادشاه کمی بعد از درخواست فعالان بحرینی از مردم این کشور برای تظاهرات در روز دوشنبه سالروز تصویب منشور ملی صورت گرفت.

فعالان بحرینی از طریق فیس بوک از مردم بحرین خواستند در راستای تحقق خواسته‌های سیاسی و اجتماعی‌شان از جمله آزادی افرادی که مسئولان آنها را به تاسیس سازمانی بر خلاف قانون متهم کردند در روز دوشنبه دست به تظاهرات بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها