قاهره آتشفشان خشم

رادیو و تلویزیون مصر محاصره شد

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: بیش از 10هزار نفر ساختمان رادیو تلویزیون مصر را محاصره کردند.
کد خبر: ۳۸۴۸۰۲

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر گزارش داد که بیش از 10 هزار نفر از مردم پس از سخنرانی دیشب حسنی مبارک که انتظار کناره‌گیری وی از قدرت را داشتند، ساختمان رادیو و تلویزیون را به محاصره خود در آوردند.

این در حالی است که فعالان مردمی مصر پس از سخنرانی مبارک که سخنان وی خشم میلیون‌ها تظاهرات کننده مصری در میدان التحریر و دیگر شهرهای مصری را برانگیخت، خواستار نافرمانی مدنی و اعتصاب‌های گسترده در این کشور برای فلج کردن این رژیم شدند.

بنابر این گزارش ، ده‌ها هزار نفر پس از سخنرانی مبارک به سمت تعدادی از مراکز حیاتی و حساس در قاهره و در راس آن کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند.

این گزارش می افزاید نزدیک به 3 هزار نفر از تظاهرکنندگان مصری به کاخ ریاست جمهوری مصر رسیدند. تظاهرکنندگان یکصد شعار «مبارک برو» ، «ملت خواهان سرنگونی رژیم است» ، سر می‌دادند.

الجزیره همچنین گزارش داد که هزاران مصری همچنین قصد دارند بعد از نماز جمعه امروز به سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کنند.

پیش از این نیروهای گارد ریاست جمهوری در نزدیکی چندین مراکز حساس و حیاتی این کشور از جمله کاخ ریاست جمهوری، ساختمان رادیو و تلویزیون و نیز جلوی ساختمان چندین وزارتخانه در نزدیکی میدان تحریر مستقر شدند. نیروهای ارتش در اطراف کاخ ریاست جمهوری سیم‌های خاردار نصب کردند.

حسنی مبارک دیشب بر خلاف انتظار مردم و بر خلاف آنچه کارشناسان سیاسی و رسانه‌های خبری جهان پیش‌بینی کرده بودند، که وی قصد کناره‌گیری از قدرت را دارد ، تنها سخنان چند روز پیش خود را تکرار کرد و سعی کرد سخنان خود را این بار با احساسات در هم آمیزد تا شاید بتواند با طرح این سخنان جمعیت معترض در شهرهای مختلف این کشور را آرام کند . وی حتی راضی نشد که مسئولیت بحران و مشکلاتی که این کشور در حال حاضر گریبانگیر آن است، به عهده بگیرد.

وی در بخشی از سخنان خود وعده داد که می‌تواند برخی از اختیارات خود را به معاونش «عمر سلیمان» واگذار کند.

پس از پایان سخنان مبارک که از طریق تلویزیون در میدان تحریر پخش می‌شد، تجمع‌کنندگان که سخنان وی به شدت خشمگین شده بودند، علیه وی شعارهای تند سر دادند و مجددا خواستار برکناری دیکتاتور مصر شدند.

بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی مصر بر این باورند که سخنان حسنی مبارک ریختن روغن بر روی آتش است که دامنه اعتراضات این کشور را طی روزهای آینده وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها