فرمانده کل سپاه: به توانمندی فوق‌العاده در برابر تهدیدات هوایی و دریایی دست یافته‌ایم

آمریکا قصد حمله زمینی به ایران را داشت

فرمانده کل سپاه از قصد آمریکا برای تهاجم زمینی به ایران خبر داد و تصریح کرد: اما وجود نیروهای شهادت‌طلب ایرانی موجب شد تا آنها از این اقدام پشیمان شوند. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری این خبر را در نشستی خبری که دیروز به منظور اعلام دستاوردهای جدید سپاه در عرصه‌های مختلف برگزار شد،‌ اعلام کرد. وی گام اصلی سپاه را تامین امنیت کشور و آسمان و دریا دانست و گفت: البته دشمن در سال‌های اخیر در اطراف ایران قصد حمله نظامی زمینی به کشورمان را داشت که با توجه به انبوه نیروهای شهادت‌طلب و نیز جغرافیای خاص ایران این توان را در خود ندید.
کد خبر: ۳۸۴۷۳۶

فرمانده کل سپاه دومین مقام رسمی محسوب می‌شود که در 2 سال اخیر از نیت واشنگتن برای حمله به ایران سخن گفته است. پیش از این محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به این موضوع اشاره کرده بود.

وی خرداد سال گذشته در مناظره انتخاباتی خود با احمدی‌نژاد به این موضوع پرداخت و در عین حال تاکید کرد که خطر این امر با درایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب مرتفع شد و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که این خواسته کاخ سفید تحقق نیافت.

به گفته محسن رضایی، در سال‌های 84 و 85 خطر حمله آمریکا به ایران به طور جدی وجود داشت؛ اما سردار جعفری اشاره‌ای به زمان قصد حمله آمریکا به ایران نکرد.

سال گذشته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اخبار منتشر شده درخصوص اقدام نظامی آمریکا علیه ایران تصریح کرد که ادامه فعالیت‌های هسته‌ای و اظهارات مقامات ایران علیه اسرائیل برای این حمله بهانه آنهاست و دلیل اصلی آمریکا به نقشه جدید نومحافظه‌کاران آمریکا برمی‌گردد که قصد ایجاد یک منطقه جدید سیاسی زیر سلطه خود را در شمال اقیانوس هند و در جنوب روسیه و در غرب چین داشتند که حمله به ایران و تغییر رژیم ایران در مرکز این نقشه قرار داشت.رضایی همچنین در تحلیل خود خاطرنشان کرد که در حقیقت آنها درصدد اشغال کمربند طلایی منطقه بودند و این کمربند شامل کشورهای افغانستان، ایران، عراق و سوریه می‌شد.

اینک پس از محسن رضایی، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه در اظهاراتی مشابه به این مساله اشاره کرد و بدون بیان جزئیات بیشتری، فقط به توضیح اقدام بازدارنده ایران پرداخت و تصریح کرد: آمریکا فکر می‌کند که می‌‌تواند از طریق موشک، هوا و دریا به کشورمان آسیب بزند؛ اما ما در همه این زمینه‌ها به توانمندی‌های بالایی رسیده‌ایم.

فرمانده کل سپاه در ادامه از تولید انبوه نسل جدیدی از سامانه‌های موشکی ضدکروز خبر داد که در نقاط حساس کشور کار گذاشته شده‌اند. وی افزود: این سامانه‌ها برای انهدام موشک‌های کروز دشمن قبل از رسیدن به هدف در مناطق حساس و استراتژیک کشور مستقر شده‌اند.

جعفری خاطرنشان کرد که سپاه نوعی موشک‌های بالستیک تولید کرده است که سرعتی مافوق صوت داشته و قابل ردگیری و خنثی‌‌سازی نیست و می‌تواند با دقت بسیار بالایی اهداف دریایی را منهدم کند.

وی با تاکید بر این‌که این موشک‌ها به تولید انبوه رسیده‌اند، تصریح کرد این موشک‌ها از موشک‌های بالستیکی که سال گذشته اعلام شده بود، پیشرفته‌تر و دقیق‌تر هستند.

وی همچنین از ساخت رادار برد بلند و پسیو 1100 کیلومتری توسط سپاه خبر داد و گفت:‌ این رادارها آخرین مراحل تحقیقاتی خود را پشت سر گذاشته و بزودی به مرحله تولید خواهد رسید.

این مقام عالی‌رتبه سپاه پاسداران تصریح کرد: البته رادارهای 500 کیلومتری نیز در حال تولید است و هرچند در گذشته رادارهای ما پسیو نبودند؛ اما رادارهای جدید این قابلیت را دارند که قابل شناسایی توسط دشمن نیست.

جعفری ادامه داد:‌ دو نوع رادار دریایی متحرک و قابل حمل توسط شناورهای کوچک با برد 40 کیلومتر و رادار ساحلی با برد 300 کیلومتر برای اهداف دریایی نیز در دست تولید است که می‌تواند توان پدافندی سپاه را افزایش دهد.

سپاه هیچ دخالتی در امور لبنان ندارد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این نشست مطبوعاتی درخصوص موضوع دادگاه ترور رفیق حریری در لبنان نیز خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی دقیقی برای محکوم کردن حزب‌الله در این حوادث داشتند؛ اما به دلیل هوشیاری و دقت حزب‌الله، این تلاش‌ها با شکست روبه‌رو شد.

فرمانده کل سپاه ترور رفیق حریری را نتیجه عملکرد رژیم صهیونیستی با اطلاع آمریکا دانست و گفت: البته در این موضوع ما شاهد هوشیاری مسوولان حزب‌الله و مردم لبنان بودیم که این ماجرا را برای دشمنان با شکست روبه‌رو کرد.

جعفری درخصوص ادعای برخی افراد درباره دخالت سپاه در امور لبنان ضمن رد این مطالب گفت: حزب‌الله با قدرت خود که نشأت گرفته از قدرت خداست و با استفاده از فقه سیاسی شیعه به چنان هوشمندی رسیده است که کاملا مستقل و بدون نیاز به دیگران روی پای خود ایستاده؛ اما از آنجا که تفکرات و خصوصیات آنها بخصوص در اعتقادات مذهبی و سیاسی شبیه سپاه پاسداران است، دشمن سعی می‌کند تا از این طریق دست به جوسازی و اعلام خبرهای دروغ در این زمینه بزند؛ در حالی که سپاه هیچ دخالتی در امور حزب‌الله در لبنان ندارد.

تکذیب بازداشت مامور اف‌بی‌آی توسط سپاه

جعفری درباره اسناد منتشر شده توسط ویکی‌لیکس و خبر زندانی شدن یکی از ماموران FBI آمریکا به دست سپاه پاسداران ضمن تکذیب این مطلب گفت: سپاه اگر کسی را از دشمن خود دستگیر کند، بصراحت اعلام خواهد کرد؛ اما این مطالب در راستای بهانه‌جویی و یافتن نقاط ضعف و قدرت سپاه توسط دشمن صورت می‌گیرد.

توضیحاتی درباره فعالیت‌های اقتصادی سپاه

جعفری در بخشی دیگر از سخنانش درخصوص فعالیت‌های اقتصادی سپاه نیز گفت: برخی از این فعالیت‌ها در زیرمجموعه بنیاد تعاون است که همه سازمان‌های امنیتی و نظامی کشور این بنیاد را دارند تا از طریق آن بتوانند به کارکنان خود خدمت‌رسانی کنند و این یک امر طبیعی است.

وی ادامه داد: ‌اما فعالیت عمده‌ای که دشمن قصد جنجال درخصوص آن را دارد، اقدامات سازندگی است که قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) انجام می‌دهد که بسیار گسترده است و با هدف کمک به دولت در عرصه سازندگی به دلیل تحریم شرکت‌های خارجی صورت می‌گیرد.

جعفری با تاکید بر این‌که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در جاهایی عمل می‌کند که شرکت‌های خصوصی و دولتی توان آن را ندارند، افزود: گاهی لازم است سرمایه‌گذاری در مناطقی باشد که از لحاظ امنیتی مشکل است و باید با حمایت واحدهای دفاعی صورت گیرد؛ اما هرکجا که شرکت‌های خصوصی وارد بشوند، اولویت با آنها خواهد بود.

وی تصریح کرد: این اقدامات اقتصادی در ساختاری مجزا از ساختار دفاعی امنیتی سپاه و با سلسله مراتب و فرماندهی جداگانه‌ای صورت می‌گیرد.

موج بیداری مردم منطقه با تاخیر صورت گرفته است

سردار جعفری درباره اعتراضات مردم مصر نیز گفت: این اتفاقات باید سال‌ها قبل صورت می‌گرفت، وی افزود: به دلیل مراقبت‌های آمریکا و نوع حکومت‌های دیکتاتور منطقه این اتفاقات به تعویق افتاد؛ اما این حوادث اجتناب‌ناپذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها