پیش قرارداد کارلوس کرش امضا شد

در شرایطی که علاقه‌مندان فوتبال برای قطعی شدن حضور کارلوس کرش در راس تیم ملی بی‌تابی کرده و نگران تکرار داستان خاویر کلمنته اسپانیایی هستند، از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که پیش قراردادی با این مربی پرتغالی امضا شده و وضعیت او در نهایت تا روز شنبه مشخص می‌شود.
کد خبر: ۳۸۴۶۵۰

حضور کوتاه‌مدت کارلوس کرش پرتغالی در تهران و عدم عقد قرارداد رسمی با فدراسیون فوتبال ماجرای خاویر کلمنته را در اذهان تداعی کرده است، مربی اسپانیایی‌ای که در سال 87 با موجی از تبلیغات فدراسیون وارد تهران شد، اما با آن‌که کارنامه درخشان و پرباری همچون همتای پرتغالی‌اش نداشت، رفت و پشت سرش را هم نگاه نکرد، حالا باید دید کرش که به قول خودش با رضایت از تهران رفته، چه تصمیمی اتخاذ می‌کند.

در این شرایط غلامرضا بهروان، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از حصول توافق مقدماتی با این مربی خبر داد و گفت: توافقات لازم در مورد مسائل مالی، مدت و نحوه همکاری کارلوس کرش با فدراسیون فوتبال و چگونگی اداره تیم‌های ملی صورت گرفته و قرارداد مقدماتی با این مربی پرتغالی امضا شده است، اما اگر به هر دلیل حضور کرش در راس تیم ملی منتفی شود فدراسیون روی دو گزینه دیگر خود که رایزنی‌های مقدماتی را با آنها نیز انجام داده است، متمرکز خواهد شد.

با این حال حضور احتمالی این مربی پرتغالی در راس تیم ملی با استقبال اکثر قریب به اتفاق مربیان و کارشناسان فوتبال ایران همراه شده است، ژلکو میاچ، مربی کروات پرسپولیس که خود دستیار مربی بزرگی به نام تومیسلاو ایویچ بوده در این باره گفت: مگر می‌شود دستیار فرگوسن و سرمربی رئال‌مادرید بد باشد!؟ حشمت مهاجرانی، سرمربی اسبق تیم ملی هم در حالی که حضور کرش را باعث ایجاد تحول در فوتبال ایران دانست، تاکید کرد: مشکل فوتبال ایران به ساختار آن بر می‌گردد و حضور این مربی بزرگ می‌تواند در این راستا به فوتبال ایران کمک کند.

قاعدتا هر مربی برای پیاده کردن افکارش به زمان کافی نیاز دارد و هیچ مربی در کوتاه مدت هیچ وعده و وعیدی نمی‌دهد، نکته‌ای که مرتضی محصص مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا روی آن تاکید دارد: قطعا با آمدن کرش به فوتبال ایران یک جهش بزرگ خواهیم داشت و فاصله خود را با فوتبال سطح اول آسیا و دنیا کاهش می‌دهیم، اما این ناعادلانه است که از این مربی بزرگ پرتغالی انتظار معجزه در زمان کوتاه را داشته باشیم.

اما در شرایطی که برخی منتقدان این مربی پرتغالی برای توجیه انتقاد خود، حذف تیم ملی فوتبال این کشور در جام جهانی را با هدایت کرش پیش می‌کشند، محمود یاوری، مربی کهنه‌کار فوتبال ایران تصریح می‌کند: نباید به نکات منفی رزومه او نگاه کنیم قطعا این مربی هم مثل سایر مربیان، هدفش تکرار موفقیت‌ها و قهرمانی‌های گذشته‌اش خواهد بود.

جهانگیر کوثری از جمله کارشناسانی است که به انتقاد از کرش می‌پردازد: مسوولان فدراسیون فوتبال نباید دست و پای خود را گم کنند، کرش سرمربی خوبی است، اما آش دهان‌سوزی هم نیست. ضمن این‌که نباید قرارداد با او طوری بسته شود که در صورت محرومیت احتمالی وی در دادگاه بین‌المللی ورزش راه برگشتی وجود نداشته باشد.

نکته‌ای که کوثری به آن اشاره دارد مربوط به شکایت دو افسر کنترل دوپینگ و یکی از اعضای فدراسیون فوتبال پرتغال می‌شود که البته عباس ترابیان رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال اطمینان خاطر داده که در این رابطه هیچ خطری متوجه تیم ملی ایران نخواهد بود.

با این حال و در شرایطی که کارلوس کرش برای حضور در تهران با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی اسبق تیم ملی ایران و آلفردو کاسیمیرو، سرمربی کنونی صنعت نفت آبادان مشورت کرده است، مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: کرش روز چهارشنبه برای تماشای بازی ایران و روسیه به ابوظبی رفت و پیش‌بینی ما این است که تا جمعه پاسخ نهایی خود را در این رابطه به ما بدهد و فدراسیون هم تا روز شنبه تصمیم نهایی را اعلام می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها