عضو شورای عالی کار پیش‌بینی‌کرد:

احتمال‌افزایش20درصدی دستمزد کارگران

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزایش دستمزد سال آینده کارگران را 20 درصد پیش‌بینی کرد و گفت: افزایش بیشتر دستمزد بستگی به نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی در پایان سال دارد.
کد خبر: ۳۸۲۷۴۵

محمد پارسا در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه شورای عالی کار تاکنون جلسه رسمی برای حداقل دستمزد نداشته است ، اظهار داشت: روال این شورا این است که با توجه به نزدیک شدن به بهمن و اسفند ماه، بانک مرکزی نرخ تورم میانگین و نقطه‌ای را اعلام کند و بر اساس آن جلسات نظرخواهی برگزار خواهد شد. تاکنون نرخ تورم بهمن ماه از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است و نمی‌توان زودتر از این موضوع با نظرات سلیقه‌ای حاشیه سازی کرد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار در خصوص وجود آمارهای متفاوت از حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده، تصریح کرد: قانون گذار تکلیف این بحث را مشخص کرده است که البته به آن نیز ایراداتی وارد است اما در حال حاضر مبنای کار محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه با توجه به اجرای هدفمندی یارانه‌ها مبنای حداقل مزد استان‌ها با یکدیگر متفاوت است ، گفت: در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری اولین جلسه رسمی دستمزد در شورای عالی کار برگزار خواهد شد.

به گفته این عضو شورای عالی کار بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها نرخ تورم اعلام نشده است و قبل از اجرای این قانون نیز پیش‌بینی نرخ تورم نزدیک به 20 درصد عنوان شد.

این فعال کارگری بیان داشت: با توجه به نرخ تورم سال گذشته و وضعیت بازار کار و تولید، دستمزد سال جاری با افزایش 20 درصدی تعیین شد تا شرایط برای کارفرمایان نیز مطلوب و نیز فشار کمتری به این گروه وارد شود.

پارسا افزود: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که حداقل افزایش دستمزد 20 درصد طبق روال سال گذشته باشد که احتمال افزایش بیشتر آن بستگی به نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها