شادابی این روزهای جامعه فوتبال متاثر از 2 پیروزی با ارزشی است که تیم ملی در 2 بازی اولش در دوحه به دست آورد. در این فضا هیچ ایرانی فوتبالدوستی نمی‌خواهد بازی امشب ایران و امارات بدون پیروزی تیم ملی کشورمان به پایان برسد، چرا که تبعات این برد بخوبی در تقویت روحیه پیروزی و شکست‌ناپذیری تیم ملی اثرگذار خواهد بود، اما اگر نبردیم چه؟
کد خبر: ۳۸۰۵۰۷

هرچند افشین قطبی دیروز بصراحت عنوان کرد مقابل امارات هم با تمام قوا به میدان می‌رویم اما نباید فراموش کرد که او این صحبت‌ها را در حضور چند خبرنگار اماراتی و در شرایطی زد که سرمربی امارات هم پشت درهای اتاق کنفرانس، حرف‌هایش را می‌شنید.

تفکر کادر فنی در این بازی همانی است که بعد از بازی با کره شمالی به آن اشاره شد؛ استفاده از نفراتی که تاکنون کمتر برای تیم ملی به میدان رفته‌اند. آنها به هدفی که برای خود ترسیم کرده‌اند، فکر می‌کنند و برای حامیان تیم ملی هم باید همین هدف، مهم باشد.

به کارگیری بازیکنان نیمکت نشین در این مسابقه از 2 نظر می‌تواند برای تیم ملی اتفاق مثبتی باشد؛ اول این که همه ملی‌پوشان در موفقیت‌های تیم ملی سهیم می‌شوند و دوم آن‌که با استفاده از بازیکنان ذخیره، بازیکنان اصلی تیم ملی برای بازی سنگین و حساس مرحله یک چهارم نهایی با آمادگی بیشتری در اختیار خواهند بود.

در این شرایط، این امکان هم وجود دارد که در بازی امشب تیم ملی ببازد. اماراتی‌ها برای این بازی، سرشار از انگیزه‌اند و می‌خواهند آخرین امیدهای صعودشان را با پیروزی بر ایران زنده کنند. البته میان تیم اصلی و ذخیره‌های ما هم آنقدر فاصله نیست که نسبت به پیروزی در بازی امشب ناامید باشیم اما واقعیت این است که تیم ملی برای قهرمان شدن به دوحه رفته است ، نه عبور از همه حریفان ریز و درشتی که در مرحله گروهی در مقابلش قرار می‌گیرند.

دو بازی را برده‌ایم و همه فکر و ذکر کادر فنی، بازی حساس مرحله یک‌چهارم نهایی با کره جنوبی است. پس اگر نوار پیروزی‌های پیاپی تیم ملی، امشب و در بازی سومش هم پاره شود، نباید ذره‌ای در این فضای شاداب خلل ایجاد شود.

تیم ملی بیشتر از همیشه، نیاز به حمایت جامعه رسانه‌ای و مردم دارد، آن هم در حالی که فقط 4 روز تا بازی سرنوشت‌ساز با کره جنوبی زمان باقی است.

رضا پورعالی 
گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها