بان کی مون اعلام کرد:

هشت اولویت کاری سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا هشت اولویت دستور کار ملل متحد برای 2011 را طی نشست خبری در مقر این سازمان در شهر نیویورک اعلام نمود.
کد خبر: ۳۸۰۲۶۹

به گزارش مهر به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، بان کی مون اولویت نخست سازمان ملل را بر خلاف بحران اقتصادی که هنوز در هر گوشه از جهان احساس می شود، دستیابی به توسعه پایدار و فراگیر برای تمامی کشورها عنوان نمود.

دومین اولویت سازمان ملل مبارزه با تغییرات آب وهوایی است که دبیرکل درباره آن گفت درماه گذشته پیشرفت هایی درنشست کانکون مکزیک در راستای کاهش اشاعه گازهای گلخانه ای، حمایت ازجنگل ها، هزینه ها برای اقلیم،تطبیق وفنآوری به دست آمده که امسال باید در این راستا تلاش های بیشترادامه یابد.

سومین اولویت راهبردی سازمان ملل توانمند سازی زنان است که اهداف آن شامل مشارکت کامل برای برابری جنسیتی،مبارزه با خشونت علیه زنان و افزایش تعداد زنان در پست های ارشد در سازمان ملل است.

چهارمین اولویت سازمان ملل ارتقای جهانی ایمن تر است که دبیرکل دراین باره به تلاش ها برای تضمین دموکراسی در ساحل عاج اشاره نمود.

پنجمین وششمین اولویت پیشبرد حقوق بشرهمچنین بهبود عکس العمل در رویارویی با بحران های طبیعی با استفاده از تجربیات به دست آمده از زمین لرزه مخرب در هائیتی است.

حفظ دستاوردهای خلع سلاح و عدم تکثیر سلاح های هسته ای هفتمین اولویت سازمان ملل به ویژه پس از برگزاری کنفرانس بررسی معاهده عدم تکثیر سلاح های هسته ای در سال 2011 است.

نهایتا هشتمین اولویت تعهد برای تقویت سازمان ملل متحد از درون به منظور ایجاد سازمانی مدرن تر و انعطاف پذیرتر است که بهتر بتواند با چالش های قرن بیست یکم روبه رو شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها