سرپرست بخش نفرولوژی دانشگاه میشیگان گفت: آب انار مزایای بسیار زیادی برای بیماران کلیوی به خصوص بیماران در حال دیالیز به همراه دارد. به گزارش ایسنا، دکتر فرانک بروسیوس با اشاره به نتایج بررسی متخصصان دانشگاه میشیگان در این باره افزود: آب انار که شامل بالاترین سطوح آنتی‌اکسیدان پلی فنول است، قادر به کاهش تخریب سلول‌ها به وسیله ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود. وجود چنین آنتی‌اکسیدانی در رژیم غذایی بیماران کلیوی می‌تواند به دلیل ایجاد رادیکال‌های آزاد در خون، امکان افزایش گردش خون به وسیله دستگاه دیالیز را فراهم کند.
کد خبر: ۳۷۴۷۳۰

بر این اساس محققان، 101 بیمار دیالیزی را به طور تصادفی برای مصرف آب انار یا بدون مصرف این نوشیدنی انتخاب و بررسی کردند و نتایج آن نشان داد: آنهایی که هفته‌ای 3 بار نصف فنجان آب انار مصرف می‌کردند، نسبت به سایرین دچار کاهش التهابات مولکول و عفونت‌ها در خون خود شدند. بیماران کلیوی که هر هفته از نوشیدنی‌های ترش استفاده می‌کنند، احتمال عفونت که دومین عامل کشنده بیماران دیالیزیست را کاهش می‌دهند.

تاکنون هیچ نوشیدنی دیگری که چنین خاصیت از‌‌بین‌برندگی عفونت را داشته باشد، مشاهده نشده است.

ژل‌های ضدعفونی‌ کننده موجب خشکی پوست می‌شود

یک متخصص پوست و مو گفت: ژل‌های ضدعفونی‌ کننده از الکل ساخته شده است و مصرف آ‌نها موجب تشدید خشکی پوست می‌شود.

مجتبی امیری در گفت‌وگو با فارس افزود: صابون‌های معمولی ترکیبی از اسیدهای چرب، روغن‌ها و مواد ضدعفونی کننده هستند. وی گفت: ژل ضدعفونی کننده مایعی است که معمولاً برای از بین بردن سریع باکتری‌ها و ویروس‌های موجود روی پوست دست به کار می‌رود. ژل‌های ضدعفونی کننده حاوی الکل هستند.

این متخصص پوست و مو افزود: الکل موجود در این ژل‌ها می‌تواند باعث خشک شدن پوست شود و به طور کلی پاک‌کننده ایده‌آل برای پوست پاک‌کننده‌ای است که خاصیت ضدعفونی کننده داشته باشد. وی اضافه کرد: صابون‌های معمولی برای شستشوی پوست مناسب‌تر هستند و کسانی که دارای پوست خشک هستند،بلافاصله پس از شستن از مرطوب‌کننده استفاده کنند.

برای کاهش علائم افسردگی زمستانی از پرنده‌ها کمک بگیرید

متخصصان علوم طبیعی در انگلیس ادعا ‌کرده‌اند که فقط 5 دقیقه در روز گوش کردن به آواز پرندگان در از بین بردن و مقابله با افسردگی و دل گرفتگی زمستانی موثر و مفید است.

به گزارش ایسنا، این متخصصان معتقدند که آواز پرنده‌ها برای سلامتی انسان بسیار مفید و سودمند است و آثار افسردگی که در فصل‌های سرد و تاریک سال بیشتر می‌شود از بین می‌رود. در فصل زمستان بیشتر پرنده‌ها به‌دلیل این که به جستجوی غذا می‌روند کمتر آواز می‌خوانند به جز برخی از گونه‌ها که نداهایی را برای حفظ قلمروشان سر می‌دهند. از سوی دیگر، این سکوت پرندگان و روزهای سرد و تاریک زمستان سبب افزایش بروز علائم افسردگی و غمگینی در انسان‌ها می‌شود اما متخصصان معتقدند که حتی گوش دادن به صدای ضبط شده پرنده‌ها هم می‌تواند در کاهش علائم افسردگی موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها