اینتر و بایرن که در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا فینالی به یادماندنی را برگزار کردند، با قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی پیکارهای این فصل بار دیگر مقابل هم صف آرایی خواهند کرد با این تفاوت که شاگردان رافائل بنیتس و لوئیس ونگال به هیچ عنوان نشانی از تیم‌های پرقدرت فصل گذشته را ندارند و امسال متزلزل نشان داده‌اند. با انجام مراسم قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 16 تیم راه یافته به این مرحله در حالی حریفان خود را شناختند که جدال انتقامی 3 تیم بایرن، آرسنال و رئال به ترتیب با اینتر، بارسلونا و لیون جذاب‌ترین دیدارهای این مرحله خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۳۸۶۷

لوئیس ونگال هلندی سرمربی بایرن گرچه فصل گذشته نمایش غرور انگیزی را برای ژرمن‌ها رقم زد، اما تیم او با همه فروغی که از خود به نمایش گذاشت مقابل اینترمیلان ایتالیا تسلیم شد و جام قهرمانی را دودستی تقدیم آبی و سیاهپوشان ایتالیایی کرد.

او امسال خیلی زود مجال انتقام برایش فراهم شده است و می‌تواند انتقام سختی از اینتری بگیرد که رافائل بنیتس سرمربی خود را در یک قدمی اخراج می‌بیند، اما کار به این سادگی نخواهد بود چرا که بایرن با وجود نمایش خوبش در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان امسال، در بوندسلیگا متزلزل نشان داده و نمی‌تواند به ناهماهنگ بودن اینتری‌ها دل خوش کند.

آرسنال هم که فصل گذشته با پذیرش شکست تحقیرآمیز 4 بر یک مقابل بارسلونا وداع تلخی با این رقابت‌ها داشت، رویای انتقام از مردان پپ گواردیولا را در سر می‌پروراند و در این رابطه به قدرت مردان جوان خود می‌نازد که پابه‌پای چلسی و منچستر یونایتد صدر جدول لیگ برتر را تصاحب کرده‌اند، با این حال کار آرسنال بسیار سخت و دشوار است چرا که حریف تیمی است به نام بارسلونا که همچون دو فصل گذشته با نمایش رویایی خود لرزه بر اندام همه قدرت‌های قاره سبز انداخته است.

سومین دیدار انتقامی را رئال مادرید پرافتخارترین تیم این جام در پیش دارد تیمی که این بار به خوزه مورینیو دل بسته است تا پس از سال‌ها بار دیگر بر بلندای این رقابت‌ها بایستد. سفیدهای مادریدی در این راه تیم چغر المپیک لیون فرانسه را پیش روی خود می‌بینند که فصل گذشته رویاهای کهکشانی‌ها را نقش برآب کرد. رئال و مورینیو در صورتی که موفق به این کار شوند خیزبلندی به سمت اهداف بزرگ خود برخواهند داشت.

دیدارهای این مرحله بهمن و اسفندماه برگزار می‌شود.

برنامه کامل دور رفت بدین شرح است:

آ.اس.رم (ایتالیا) ـ شاختاردونتسک (اوکراین)‌/‌ آ.ث‌‌میلان(ایتالیا) ـ تاتنهام(انگلیس)‌‌/‌ والنسیا( اسپانیا) ـ شالکه( آلمان)/ اینترمیلان (ایتالیا) ـ‌ بایرن‌مونیخ(آلمان)/ المپیک لیون( فرانسه) ـ‌ رئال‌مادرید( اسپانیا)/ آرســـنال( انگلیس) ـ بارسلونا( اسپانیا)/ المپیک مارسی ( فرانسه)ـ‌ منچستریونایتد(انگلیس)/ کپنهاگن (دانمارک) ـ چلسی(انگلیس)‌.

پایان مرحله گروهی لیگ اروپا

رقابت تیم‌های اروپایی در مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ این قاره با وداع زودهنگام اتلتیکومادرید اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها و تیم پرافتخار یوونتوس ایتالیا خاتمه یافت و 24 تیم اشتوتگارت و بایرلورکوزن آلمان، پاریس سن ژرمن و لیل فرانسه، آریس سالونیکای و پائوک سالونیکای یونان، زنیت سنت پترزبورگ و زسکا مسکو روسیه، پورتو و اسپورتینگ لیسبون پرتغال، متالیست و دینامو کی‌یف اکراین، لیورپول و منچسترسیتی انگلستان، سه‌ویا و ویارئال اسپانیا، لخ پوزنان لهستان، باته بوریسف بلاروس، اسپارتاپراگ جمهوری چک، بشیکتاش ترکیه، اندرلشت بلژیک، یانگ بویز سوئیس، آیندهوون هلند و ناپولی ایتالیا جواز صعود به مرحله یک‌شانزدهم نهایی این رقابت‌ها را به دست آوردند. این 24 تیم در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال لیگ اروپا با 8 تیم سوم گروه‌های هشتگانه لیگ قهرمانان اروپا؛ توئنته و آژاکس آمستردام هلند، بنفیکا و اسپورتینگ براگا پرتغال، گلاسکورنجرز اسکاتلند، رابین کازان و اسپارتاک مسکو روسیه و باسل سوئیس 32تیم را تشکیل می‌دهند که به قید قرعه باهم روبه‌رو می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها