حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، با حضور در نشست شورای مدیران سیما به مسوولان رسانه ملی پیشنهاد داد برای مدیران و برنامه‌سازان سیما کلاس‌های اخلاق ترتیب داده شود تا مباحث برگرفته در این جلسات در خروجی برنامه‌های سیما نمود پیدا کند. به گزارش روابط عمومی سیما، قرائتی که به دعوت دکتر علی دارابی، معاون سیمای سازمان صداوسیما دراین جلسه حضور یافته بود با تاکید بر ضرورت حضور افراد اسلام‌شناس و مردم‌شناس در کنار برنامه‌سازان و عوامل تولید برنامه‌ها پیشنهاد کرد 30 تا 40 روحانی خوش فکر و آگاه به مسائل روز درشبکه‌های مختلف سیما حضور مستمر داشته باشند تا برنامه‌های تولیدی را با معارف قرآنی و روایی تطبیق دهند.
کد خبر: ۳۷۳۱۲۳

استاد قدیمی‌ترین برنامه قرآنی تلویزیون افزود باید قرآن، محور برنامه‌سازی‌ها شود و از قصص قرآن و روایت‌های مربوط به شأن نزول آیات در فیلمنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی بهره گرفته شود. قرائتی در ادامه گفت: قرآن درباره مسائل اجتماعی، روابط خانوادگی و آیین همسرداری نکات آموزنده‌ای دارد و در موضوعات مختلف اجتماعی می‌توان براساس آیات شریف قرآن کریم با مردم حرف زد.رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به تاثیر برنامه‌های تلویزیونی در فرهنگ شفاهی و گفتاری جامعه گفت در قرآن 60 مثال متفاوت داریم که می‌تواند در برنامه‌های گفت‌وگو محور سیما، روش‌های گفت‌وگو را برای مردم الگوسازی کند. قرائتی با اشاره برجایگاه طنز، ایجاد فضایی با نشاط در جامعه را از ضرورت‌های برنامه‌سازی در تلویزیون دانست و گفت برنامه‌سازان سیما باید «خنده‌های حکیمانه» و «طنز حلال» را در برنامه‌های سیما تقویت کنند.وی همچنین با اشاره به برنامه‌هایی که از مناظر و جاذبه‌های طبیعی در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود، گفت: مابه‌ازای بسیاری از این تصاویر، آیاتی از قرآن وجود دارند که عظمت آفریدگار و خالق هستی را بیان می‌کنند که تبیین این موضوع می‌تواند در بالا بردن معارف توحیدی جامعه موثر باشد.

ساخت سلسله برنامه‌هایی برای معرفی نعمت‌های شناخته شده و ناشناخته پروردگار از دیگر پیشنهادات این شخصیت قرآن‌پژوه کشور در نشست شورای مدیران سیما بود.

قرائتی در پایان این جلسه پیشنهاد داد: در برنامه‌ای تحت عنوان «هزار نعمت»، نعمت‌های مختلف خداوند را می‌توان از دید دانشمندان، پزشکان و افراد متخصص یادآوری کرد تا ازطریق چنین برنامه‌هایی درک توحیدی و سطح معرفتی جامعه ارتقاء یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها