سال گذشته رخ داد

فوت 30 هزار نفر در حوادث ترافیکی

سرپرست اداره پیشگیری از حوادث مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت گفت: حوادث ترافیکی اولین علت بار بیماری ها در ایران است به طوری که در سال گذشته حدود 30 هزار نفر در اثر حوادث ترافیکی در کشور فوت کردند.
کد خبر: ۳۶۸۷۷۶

به گزارش مهر، دکتر مشیانه حدادی اظهار داشت: همه ساله یک میلیون و 300 هزار نفر در اثر حوادث ترافیکی در جهان فوت می‌کنند و قریب به 20 تا 50 میلیون نفر معلول یا مجروح می‌شوند.

وی اضافه کرد: نزدیک به نیمی از فوتی‌های حوادث ترافیکی را عابرین پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران تشکیل می‌دهند.
 
حدادی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 30 هزار نفر در اثر حوادث ترافیکی فوت کردند و حدود 40 برابر این تعداد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خدمت‌رسانی شدند، افزود: لزوم پیشگیری از حوادث ترافیکی بر کسی پوشیده نیست و برای کاهش بار ناشی از حوادث ترافیکی باید جلوی حادثه را بگیریم و تمهیداتی را بیاندیشیم.
 
به گفته سرپرست اداره پیشگیری از حوادث مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، امداد رسانی به فرد آسیب دیده در زمان مناسب و رساندن به موقع مصدوم به بیمارستان از جمله فعالیت هایی است که منجر به کاهش بار ناشی از حوادث ترافیکی می‌شود.
 
دکتر حدادی تصریح کرد: کاهش حوادث ترافیکی رخ نمی‌دهد مگر با همکاری و هماهنگی درون بخشی و همه سازمان ‌های متولی ایمنی که وزارت بهداشت در این امر نقش بسزایی دارد و همچنین در کنار آن نقش شهروندان را هم نمی‌توان نادیده گرفت زیرا اگر مردم وظیفه شهروندی خود را رعایت کنند و قانون مدار باشند از حوادث ترافیکی جلوگیری خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها