حکم قصاص قاتل حادثه سعادت آباد

قاضی شعبه 71 دادگاه کیفری حکم قصاص متهم پرونده قتل در سعادت‌آباد را صادر کرد.حکم اعدام در ملا عام اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۸۲۷۲

 پس از جلسه محاکمه صبح دیروز متهمان پرونده قتل در سعادت‌آباد که در آن متهم پرونده به دفاع از خود پرداخت قاضی نورالله عزیز محمدی با مستشاران این شعبه به شور نشست و در نهایت حکم قصاص یعقوب را صادر کرد.

قاضی عزیزمحمدی در گفت‌وگو با فارس درباره حکم صادره گفت: یعقوب به اتهام قتل به قصاص، به اتهام رابطه نامشروع با کیمیا به تحمل 100 ضربه شلاق و به اتهام قدرت‌نمایی با چاقو به 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

وی ادامه داد: با نظر اکثریت قضات (3 قاضی)، کیمیا از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد اما به دلیل ارتباط نامشروع با یعقوب، به تحمل 100 ضربه شلاق محکوم شد.

رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران، گفت: حکم در ملاءعام اجرا خواهد شد اما مکان اجرای آن با نظر دادستان تهران خواهد بود.

صبح روز 6 آبان امسال، اهالی خیابان‌های منتهی به میدان کاج واقع در منطقه سعادت‌آباد، با فریادهای کمک‌خواهی مرد جوانی به خیابان آمدند.

مردم در خیابان، جوانی را مشاهده کردند که توسط شخص دیگری به شدت مجروح شده و فرد ضارب به هیچ کس اجازه دخالت برای نجات جوان مصدوم را نمی‌دهد.

بعد از گذشت دقایق طولانی از این حادثه، نه مردم و نه مأموران پلیس حاضر در صحنه به خود اجازه برخورد با عامل این جنایت را ندادند تا اینکه جوان مجروح مقابل چشمان مردم و مأموران پلیس جان داد.

با توجه به حساسیت فوق‌العاده‌ای که بعد از این قتل در سطح جامعه ایجاد شد، رئیس قوه‌قضاییه دستور داد تا پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی شود.

پرونده بعد از طی مراحل تحقیقاتی در دادسرای جنایی تهران و پس از گذشت 24 روز از این جنایت هولناک به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شد که صبح دیروز و از ساعت 9:45 به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی، رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری، محاکمه متهم به صورت علنی آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها