معاون درمان وزیر بهداشت به موفقیت‌های برنامه‌های بهداشتی ـ درمانی ایران پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: طی 25 سال اخیر امید به زندگی در ایران حدود 12 سال افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، دکتر حسن امامی‌رضوی در دیدار با وزیر رفاه، جمعیت و امور زنان پاکستان، با اشاره به فعالیت زنان در حوزه سلامت کشور، افزود: در حال حاضر 17 هزار بهورز زن در خانه‌های بهداشت ایران مشغول فعالیتند. همچنین یکصد هزار داوطلب سلامت در شهرها به مراقبت‌های سلامتی زنان می‌پردازند و بیش از 60 درصد ورودی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران را نیز زنان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۶۷۵۸۱

وی به سیل اخیر کشور پاکستان اشاره کرد و گفت: مردم و دولت ایران در جریان سیل پاکستان حمایت خود را از این کشور اعلام و اقدامات لازم را انجام دادند. در حال حاضر نیز آمادگی کمک به کشور دوست و همسایه پاکستان را داریم.

امامی‌رضوی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از سلامت زنان ایرانی، گفت: همکاری دیگر دستگاه‌ها در زمینه افزایش سطح سلامت آحاد جامعه بویژه زنان بسیار موثر بوده است؛ به طوری که طی 25 سال اخیر امید به زندگی در ایران حدود 12 سال افزایش یافته است. وی افزود: امید به زندگی در زنان ایرانی از رشد بیشتری برخوردار بوده است؛ به طوری که در حال حاضر امید به زندگی در زنان از متوسط 73 سال برخوردار است و در مردان 5‌/‌71 سال. همچنین با اقدامات انجام شده آمار مرگ و میر مادران باردار از 140 در 100 هزار به 30 در 100 هزار کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها