رژیم صهیونیستی گویی سیاست شهرک‌سازی‌ها را به عنوان یک دهن‌کجی بزرگ به جامعه جهانی در پیش گرفته و به دلیل ضعیف بودن واکنش‌ها در برابر آن همچنان برادامه این سیاست اصرار دارد.
کد خبر: ۳۶۶۲۴۸

در یک اقدام تازه و در ادامه این سیاست نژادپرستانه، رژیم صهیونیستی طرح ساخت 1300واحد مسکونی جدید در قدس شرقی برای شهرک‌های یهودی‌نشین را اعلام کرد.‌ این در حالی است که‌بر اساس قوانین بین‌المللی، احداث این شهرک‌ها غیرقانونی است و تلاش‌های اخیر برای از سرگیری مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و دولت خودگردان به دلیل اختلاف بر سر همین موضوع به بن‌بست رسید. اعلام این تصمیم از سوی رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم برای دیداری رسمی در آمریکا به‌سر می‌برد.

خبرگزاری کویت از واشنگتن گزارش داد: فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به این تصمیم رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این اقدام غیرسازنده است.

کراولی تاکید کرد: ‌ما نسبت به اقدام اخیر اسرائیل در خصوص ساخت واحدهای مسکونی جدید در مناطق قدس شرقی احساس ناامیدی بسیار می‌کنیم. از سوی دیگر بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص شهرک‌سازی جدید این رژیم در قلمروهای فلسطینیان ابراز نگرانی کرد.

در یک اظهار نظر دیگر شیخ حمد بن خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر با محکوم کردن لجاجت رژیم صهیونیستی و ادامه شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی، از فلسطینیان خواست تا با کنار گذاشتن اختلافات مواضع خود را یکسان کنند.

همچنین صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطین، با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین هشدارهای لازم را به اتحادیه اروپا و دولت آمریکا در خصوص پیامدهای ساخت این واحدهای مسکونی اعلام کرده است.

دومین نشست گفت‌وگوی مصالحه فلسطینی

پس از یک وقفه 40 روزه نمایندگان دو جنبش فتح و حماس (عزام احمد و موسی ابومرزوق) روز گذشته در دمشق گرد هم آمدند تا دومین دور مذاکرات مربوط به آشتی ملی را انجام دهند.

نشست دیروز برای بررسی موارد توافق شده دو طرف در نشست سابق که در ماه سپتامبر گذشته برگزار شد بویژه پرونده امنیتی و مساله تشکیل کمیته مشترک امنیتی برگزار شد. در همین رابطه روز دوشنبه فصل ابوشهلا یکی از نمایندگان فتح در مجلس قانونگذاری فلسطین، ضمن مخالفت با مشارکت حماس در دستگاه‌های امنیتی از تشکیل کمیته عالی امنیتی با حضور کارشناسان مصری، اردنی و اماراتی خبر داد. / خبرگزاری‌ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها