روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده در مورد دعوت رئیس‌مجلس از جک استراو، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس را برای سفر به ایران تکذیب کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، در این اطلاعیه با تاکید بر این‌که هیچ‌گونه دعوتی از سوی علی لاریجانی برای انجام سفر وزیر امور خارجه پیشین انگلیس به ایران انجام نگرفته، آمده است: انجام این گونه شیطنت‌های رسانه‌ای تنها باعث ایجاد تشویش افکار عمومی شده و لازم است رسانه‌های متعهد کشور پیش از انتشار این گونه اخبار، صحت و سقم آن را احراز کنند.
کد خبر: ۳۶۵۵۸۱

این اطلاعیه پس از آن صادر شد که ایرنا فایل صوتی مصاحبه خبر نگار خود را با استراو در لندن منتشر کرد .استراو در این مصاحبه گفته است که دعوتنامه وی رسمی و از طرف آقای لاریجانی است .

در همین حال، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با تکذیب خبر دعوت علی لاریجانی از جک استراو وزیر امور خارجه اسبق انگلیس آن را شیطنتی انگلیسی خواند و تاکید کرد که این شایعه با انتخابات فراکسیون اصولگرایان و نامزدی لاریجانی در این انتخابات مرتبط است.

به گزارش مهر، علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران افزود: این حرکت یک شیطنت انگلیسی است که می‌خواهند با استفاده از آن و دروغ‌پردازی‌ها و ادعاهای مغایر با سیاست‌های جمهوری اسلامی در داخل کشور مساله‌ای به وجود بیاورند.حسین نجابت،‌ رئیس گروه دوستی ایران و انگلیس هم در این زمینه گفت: جک استراو از 4 ماه قبل، درخواست سفر به ایران را به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تقدیم کرده است. وی افزود: علاوه بر استراو، برخی دیگر از نمایندگان پارلمان این کشور نیز خواهان سفر به ایران هستند که در خواست آنان به وزارت امور خارجه داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها