آلمان با خوشبینی به پرتغال می رود

تیم ملی آلمان یکی از تیمهای صعود کرده به مرحله نهایی جام ملتهای اروپا در سال 2004 است. این تیم در سال 1996 قهرمان شد، اما در سال 2000 حتی از مرحله مقدماتی هم نتوانست صعود کند.
کد خبر: ۳۶۱۲۲
حالا با مربیگری رودی فولر در اندیشه حضور موفق در یورو 2004 است.
تیم آلمان مانند گذشته ستاره های بزرگ ندارد و شماری از بازیکنان کلیدی اش مصدومند؛ اما فولر امیدوار به بازگشت آنها و اوجگیری جوانان است.
مجله ورلد ساکر در شماره دسامبر 2003 به بررسی وضع تیم آلمان پرداخته است.


رودی فولر سر مربی تیم ملی آلمان و شاگردانش خوب می دانند انتظار از آنها در جام ملتهای اروپا بالاست.
تیمی که عنوان نایب قهرمانی جام جهانی 2002 را کسب کرده ، باید در پرتغال 2004 پر توان ظاهر شود، چرا که در سال 2006 نیز میزبان جام جهانی خواهد بود.
آلمان یکی از 4 تیمی بود که بدون شکست به مرحله نهایی یورو 2004 راه یافت ؛ اما بازیهایش چندان متقاعد کننده نبود.
این تیم بویژه پس از تساوی خانگی یک یک مقابل لیتوانی مورد انتقاد قرار گرفت. پس از آن برابر تیم گمنام جزایر فرانتس تنها با 2 گل پیروز شد و آن گاه مقابل ایسلند به تساوی بدون گل رضایت داد.
پس از این تساوی بزرگان فوتبال آلمان برای نخستین بار تاکتیک های رودی فولر را زیر سوال بردند. گونتر نتزر، فرانس بکن باوئر، پل برایتنر و ادو لاتک با حضور در تلویزیون از فولر خواستند چاره ای برای تیم ملی بیندیشد.
این اظهار نظرها با خشم شدید رودی فولر روبه رو شد. او گفت: همه این کارشناسان و خبرگان علیه من هستند.
نتزر می گوید تیم قدیمی آلمان یک بار بد بازی می کرد، اما 10 بار بازیهایش خوب بود. رودی فولر حرفهایش را این گونه ادامه داد: قبول می کنم مقابل ایسلند بد بازی کردیم و شانس آوردیم که نباختیم ، اما انتقادها از ما بیش از اندازه است.
پس از آن شرایط تیم آلمان بهبود یافت. این تیم اسکاتلند را با حساب 2 بر یک مغلوب کرد و سپس در بازی برگشت مقابل ایسلند با 3 گل پیروز شد و راهش را برای صعود هموار کرد.
به این ترتیب موج انتقادها از رودی فولر فروکش کرد. حالا در آلمان همه یکصدا می گویند تیم ملی برای توفیق باید خیلی سخت کار کند تا داستان تیم در یورو 2000تکرار نشود.
در آن دوره از جام ملتهای اروپا تیم آلمان بسیار پر انتقاد ظاهر شد و حتی نتوانست از مرحله مقدماتی گروه خود صعود کند و یک پیروزی نیز به دست نیاورد.
در جام جهانی 2002 کمتر کسی امید به توفیق تیم آلمان داشت. زیرا این تیم پس از یورو 2000 حرکتی جدی انجام نداده بود؛ اما در میان تعجب همگان بتدریج خوب شد و توانست به فینال نیز راه یابد.

ضعف در خطوط مختلف

تیم آلمان در مرحله مقدماتی یورو 2004 در گروه خود اول شد، اما اقتدار زیادی نشان نداد. این تیم در خط میانی فاقد طراوت و خلاقیت بود و بازیکنانش در ربودن توپ ضعیف عمل می کردند. خط حمله نیز کوبندگی لازم را نداشت.
تعداد پاسهای اشتباه نیز کم نبود. به علاوه بازیکنان در حفظ توپ نیز ضعیف عمل می کردند و کارهای دفاعی تیم هم با کندی انجام می شد.
سیستم 3-5-2 تیم آلمان به انعطاف بیشتری نیاز دارد. بنابر آنچه از ضعفهای تیم آلمان گفته شد، این تیم بتازگی مشکلات زیادی داشته است.
برای کشوری چون آلمان که سابقه ای طولانی در پرورش بازیکنانی با شخصیت قوی دارد، نسل کنونی فوتبال امیدوار کننده نیست.
میشاییل بالاک ستاره تیم ملی در خط میانی چندی قبل ادعا کرده بود این تیم فاقد رهبر قوی در زمین است و در عمل نظر او درست از آب درآمد.
تیم ملی جدا از دروازه بان شاخص و با تجربه اش ، اولیورکان و میشاییل بالاک ، بازیکنان دیگری با شخصیت فوتبالی بالا ندارد. کریستین ورنز مدافع تیم دورتموند با وجود ارائه بازیهای خوب و محکم هنوز نتوانسته یک رهبر مطمئن در خط دفاعی باشد.
برند اشنایدر هافبک تیم بایر لورکوزن نیز با وجود شرکت در کارهای تهاجمی موفق در تیم ملی ،هنوز یک هافبک کامل و تمام عیار نیست. اما بالاک هافبکی برجسته در اروپا به شمار می آید که هم خلاقیت بالا دارد و هم در تمام کنندگی و گل زنی ماهر است.
البته چشم انداز تیم آلمان چندان نومید کننده به نظر نمی آید. کلوزه اولیور نویل در جام جهانی کارنامه قبولی گرفتند.
در حالی که پیش از آن روی آنها چندان حساب نمی شد. اکنون این 2 بازیکن تلاش می کنند تا بار دیگر آمادگی خود در جام جهانی 2002 را به دست آورند. در حال حاضر نقطه سیاه تیم ملی آلمان خط حمله آن است.
شاید با بازگشت این 2 مهاجم به اوج ، مشکل فولر مرتفع شود. علاوه بر این 2 نفر، فولر به 2 مهاجم دیگر هم نظر دارد.
یکی کوین کورانی بازیکن جوان اشتوتگارت و دیگری بوبیک چهره شاخص و 31 ساله تیم هرتابرلین است. برتی فوگتس سرمربی سابق آلمان در اواخر دهه 1990 روی نام بوبیک خط کشید؛ اما سال پیش رودی فولر او را دوباره به تیم ملی فرا خواند.
او در بازیهای مقدماتی یورو 2004 موفق نشان داد و بویژه در بازی برگشت آلمان مقابل ایسلند، یکی از موثرترین بازیکنان میدان بود. در مرحله مقدماتی 4 گل زد و اعتماد فولر را به خود جلب کرد. حالا سرمربی تیم ملی آلمان نگاه متفاوتی به او دارد.
اما درباره کورانی باید گفت این بازیکن فقط 21 سال سن دارد و در موفقیت های اشتوتگارت سهم زیادی داشته است. او آمادگی جسمانی خوب و قدرت بازی هوایی چشمگیری دارد. به علاوه مهاجمی فرصت طلب و تند و تیز است.
پس از جام جهانی 2002 کورانی تنها چهره تازه موثر تیم آلمان به حساب می آید. البته پارسال و امسال رودی فولر شماری از بازیکنان جوان را به تیم ملی فرا خوانده و آنها را محک زده است.
اما هیچکدام به اندازه کورانی موثر نبوده اند. آندریاس هینکل بال راست اشتوتگارت ، توبیاس رائو مدافع چپ بایرن مونیخ ، فابین ارنست هافبک دفاعی وردربرمن در زمره این بازیکنان هستند که به نظر می رسد در آینده جای پای محکمی در تیم ملی آلمان پیدا کنند.
رودی فولر برای یورو 2004 امید زیادی به بازیکنان جوانش دارد. آنها چند ماه فرصت دارند تا خود را کاملا مهیای حضور در این رقابت های سنگین کنند.
البته او منتظر بازگشت چند بازیکن مصدوم نیز هست که مدتی طولانی دور از تیم ملی بوده اند. یکی از آنها کریستف متزلدر مدافع تیم دورتموند است که به دلیل آسیب دیدگی تاندون آشیل مدتی طولانی دور از میدان بوده است.
ینس نووتنی مدافع پوششی تیم لورکوزن نیز امیدوار به بازگشت است. او 2 عمل سنگین لیگامنت را پشت سر گذاشته است.
هامان هافبک تیم لیورپول ، تورستن فرینگز بازیکن شاخص دورتموند و کریستین زیگه بازیکن تیم تاتنهام دیگر مصدومانی هستند که تیم ملی آلمان امیدوار به داشتن آنها برای یورو 2004 است.

تاسف برای غیبت دایسلر

بزرگترین اندوه و تاسف رودی فولر، آسیب دیدگی سباستیان دایسلرجوان است.
او که بهترین پدیده فوتبال آلمان در سالهای اخیر است ، 2 سال گذشته را با آسیب دیدگی های مکرر زانو درگیر بوده است.
تکنیک بالای این هافبک تهاجمی سخت مورد نیاز رودی فولر است و اگر او بتواند خود را به یورو 2004 برساند، تیم آلمان در خط میانی قدرت دو چندانی پیدا خواهد کرد. کریستین ورنز می گوید: وقتی همه مصدومان به تیم ملی بازگردند، بی تردید تیمی قوی خواهیم داشت.
ما با خوشبینی به پرتغال می رویم. متقاعد شده ام آماده رقابت با دیگر تیمها هستیم. شرایط فشار، ما را در بهترین وضع قرار می دهد.
این نظریه ها در یورو 2004 آزمایش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها