فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان این که همه مرزبانان به دنبال تامین امنیت کشور هستند، گفت: مرزبانان اجازه نمی‌دهند کسی چشم طمع به مرزها و خاک‌های ایران داشته باشد. به گزارش ایسنا، سردارحسین ذوالفقاری در اولین همایش تجلیل از مرزبانان و مرزنشینان نمونه کشور، ضمن تبریک هفته ناجا افزود: تعامل بین مرزبانان و دیگر مرزنشینان در سال جاری روند رو به ‌رشدی داشته است، به‌گونه‌ای که فرماندهان پاسگاه‌ها و هنگ‌ها موظفند بخشی از فعالیت‌های خود را در جهت تعامل و ارتباط بیشتر با مرزنشینان قرار دهند.
کد خبر: ۳۵۸۸۳۹

وی با بیان این‌که عمده بار تامین امنیت مرزها به عهده مرزنشینان است، به حملات و اقدامات تروریستی که در مرزهای کشور صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: مرزنشینان غیور ایران توانستند با اتکا به خدا و سخنان رهبری بر فتنه‌ و حملات تروریستی فائق آیند.

ذوالفقاری با بیان این که دشمنان به دنبال آن هستند که ناامنی‌های خارجی را در داخل کشور رسوخ دهند، تصریح کرد: اگر دشمنان در گذشته از صدام و دیگر افراد حمایت می‌کردند، امروزه روش خود را تغییر داده‌اند و با شیوه‌های دیگری همچون تبلیغات و دامن زدن به اختلافات قومی، قبلیه‌ای و سیاسی سعی دارند نا‌امنی‌هایی را در کشور ایجاد کنند.

ذوالفقاری با بیان این که برخی مرزنشینان تصور می‌کنند مرزبانان در مقابل آنها قرار دارند، اظهار کرد: ما از این مساله ناراحت هستیم که برخی از مرزنشینان به دلیل ناآگاهی و بعضا سودجویی اقدام به عبور غیرمجاز و ورود و خروج کالای قاچاق می‌کنند.

به گفته ذوالفقاری، ایران از سمت مرزهای شرقی همواره مورد تهدید قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار بوده و از مرزهای جنوبی و غربی نیز همواره مورد تعرض قاچاقچیان اسلحه و مشروبات الکلی بوده است.

وی با بیان این‌که مرزبانان نیروی انتظامی از هر اقدامی در چارچوب قانون برای حمایت، خدمت و حل مشکلات مرزبانان کوتاهی نخواهند کرد، تصریح کرد: مرزنشینان نقش مهمی در کنترل و امنیت مرزها ایفا می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها