معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

حضور 6 میلیون دانش‌آموز ابتدایی در مدارس

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید، 6 میلیون دانش‌آموز ابتدایی در مدارس سراسر کشور به تحصیل خواهند پرداخت.
کد خبر: ۳۵۲۹۷۱

فاطمه قربان در گفت و گو با فارس با اشاره به برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در راستای پروژه مهر ، اظهار داشت: در روز چهارشنبه 31 شهریور، جشن شکوفه‌ها با حضور دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و اولیا آنان برای آشنایی با فضای مدرسه و معلمان در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: به ‌دلیل همزمانی این روز با آغاز هفته دفاع مقدس، به مدارس توصیه شده است تا نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور خانواده‌های معظم شهدا و به دست آنان انجام شود و فضای مدرسه به‌گونه‌ای باشد که مروّج فرهنگ ایثار و شهادت، عشق و امید باشد.

قربان با تأکید بر لزوم آمادگی و با نشاط بودن فضای مدارس تا پیش از شروع سال تحصیلی خاطرنشان کرد: تعمیرات مدارس باید تا این تاریخ به اتمام رسیده و اموال اسقاطی در فضای آموزشی نباشد تا دانش‌آموزان با خاطره خوبی سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

توزیع شیر و نان غنی شده بین دانش‌آموزان ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به آمار دانش‌آموزی مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 90 ـ 89 اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 6 میلیون دانش‌آموز ابتدایی از پایه اول تا پنجم در مدارس سراسر کشور به تحصیل بپردازند.

قربان گفت: علاوه بر این، حدود 300 هزار نفر نیز به‌عنوان همکاران فرهنگی شامل مدیر، معاون و معلم در این مقطع به فعالیت می‌پردازند.

وی با اشاره به استخدام معلمان جدید در مقطع ابتدایی از سال تحصیلی جدید تصریح کرد: توصیه شده است تا در تمام کشور پیش از شروع سال تحصیلی، همایشی برای خیر مقدم و تبریک به معلمان تازه استخدام شده این مقطع با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و معاونان آنها برگزار شود که نخستین همایش را اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران امروز برگزار می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: برنامه توزیع شیر و نان غنی‌شده در مدارس، امسال نیز در برنامه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و بر این اساس، مدارس ابتدایی در اولویت این طرح هستند اما در حال حاضر درباره مسئول اجرای این طرح در وزارتخانه اطلاعی ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها