سید حسن نصرالله :

مذاکرات سازش مرده به‌ دنیا آمد

دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد شدید به مذاکرات مستقیم سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که دور اول آن روز پنجشنبه در واشنگتن برگزار شد، تاکید کرد: فلسطین از دریای مدیترانه تا رود اردن حق ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی است و هیچکسی حق ندارد از یک ذره خاک آن ، از یک قطره آب آن و یا حتی از یک حرف از اسم آن چشم پوشی کند.
کد خبر: ۳۵۰۸۵۸

به گزارش شبکه العالم، " سید حسن نصرالله" عصر جمعه در مراسم روز جهانی قدس که به ابتکار حزب الله لبنان در مجمع سید الشهداء در حومه جنوبی بیروت برگزار شد، با بیان اینکه" روز جهانی قدس ، بهترین روز در بهترین ماه خدا یعنی ماه مبارک رمضان است که دارای معانی انسانی و الهی است"، گفت: امام خمینی (ره) حدود 30 سال پیش آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند و اهمیت این روزهرسال روشنتر از پیش می شود.

وی در سخنانش از طریق ویدئو کنفرانس که از شبکه خبری العالم بصورت زنده و مستقیم پخش می شد، افزود:با توجه به تهدیدات علیه قدس و فلسیطین اهمیت اعلام روز جهانی قدس در 30 سال پیش و تاکید برآن حتی پس از رحلت حضرت امام خمینی (ره) روشن تر می شود و به همین دلیل حرت امام خامنه ای نیز بعد از رحلت ایشان بر ادامه همان شیوه و مسیر امام خمینی (ره) و التزام به قدس و مسئله فلسطین و مقابله با طرح های آمریکایی و صهیونیستی تاکید کرده و می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: امت اسلامی نمی تواند مسئله بزرگ قدس را نادیده بگیرد زیرا بخشی از دین، فرهنگ، اخلاق، ارزش ها و گذشته و تاریخ و آینده ما است پس باید همواره و درهر مناسبتی بر آن تاکید کنیم تا در وجدان و اندیشه امت اسلامی و برنامه های دولت ها و ملت ها زنده بماند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: روز قدس ، روز تاکید بر اصول و مبانی ثابت است نه اعلام آن زیرا این مبانی و اصول اعلام شده و برای آنها جانفشانی های زیادی صورت گرفته و شهیدانی نثار شده است ، درد و رنج متحمل شده ایم و اسیران داده ایم و امروز روز تاکید بر اصول و مبانی ثابت ملت فلسطین و تکرار حق است.

وی اظهار داشت: اعلام روز جهانی قدس تاکیدی بر این است که نه تنها قدس بلکه حتی یک خیابان آن نمی تواند ، پایتخت یک رژیم جعلی به نام اسراییل باشد ، قدس پایتخت فلسطین است.

رژیم جعلی اسراییل را هرگز به رسمیت نمی شناسیم

دبیرکل حزب الله گفت: یکی دیگر از اصول ثابت ما این است که اسراییل رژیم غیرقانونی و نامشروع است که براساس غصب اراضی، جنایت و کشتار بنا شده است و نمی تواند مشروعینی داشته باشد حال هرکسی می خواهد آن را به رسمیت بشناسد ، ما آن را هرگز به رسمیت نمی شناسیم. روز قدس روز تاکید بر این اصول است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: روز قدس مناسبتی جهانی برای توجه کردن به اقداماتی است که علیه قدس، فلسطین، ملت فلسطین و مسجدالاقصی صورت می گیرد.

با مذاکرات سازش نمی توان مانع جنایات صهیونیست ها شد

وی اظهارداشت: روز قدس مناسبتی جهانی برای توجه به خطرهایی است که مسجدالاقصی را تهدید می کند و این روزمناسبتی برای توجه به اقداماتی است که برای آواره کردن ساکنان قدس و پیشروی شهرک سازی در کرانه باختری صورت می گیرد و مذاکرات بیهوده ای که از دیروز آغاز شده است، هرگز نمی تواند جلوی آنها را بگیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه روز جهانی قدس امسال با دو حادثه مهم همراه است نخست آغاز مذاکرات مستقیم سازش در واشنگتن و دوم عقب نشینی آمریکا از عراق، گفت:برخی فکر می کنند اشغالگری آمریکا درعراق پایان یافته اما این برداشت درست نیست و برخی هم آن را عقب نشینی جزیی آمریکا و کاهش نقش مقاومت دانسته اند.

رژیم صهیونیستی محکوم به زوال و نابودی است

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقوق آوارگان فلسطینی گفت: دفاع از ملت فلسطین همواره محور ثابتی در سخنرانی های روز جهانی قدس است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: در روز جهانی قدس احساس می کنیم که در جایگاه درست و در محور پیروز در برابر دشمن صهیونیستی قرار داریم و مساله شکست نهایی دشمن ، موضوع زمان است نه بیشتر.

دبیرکل حزب الله افزود: با وجود اراده مردمی و صبر و چالش طلبی مسلمانان، سرنوشت این رژیم زوال و نابودی است و ملت فلسطین هیچگاه امتیازی به دشمن نخواهد داد و این یکی از فاکتورهای قدرت است.

مذاکرات سازش مرده بدنیا آمد

سید حسن نصرالله تاکید کرد: مذاکرات سازش مرده بدنیا آمد و اهداف آن روشن است ، تامین نیازهای سیاسی آمریکا و اسراییل، متاسفانه این مذاکرات تامین کننده نیازهای برخی رژیم های عربی است و آخرین چیزی که در این مذاکرات اهمیت دارد، مسئله فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات با این دشمن سرکش و مستبد که از این سطح حمایت غربی ها برخوردار است چیزی جزء اعطای مشروعیت بیشتر به آن که اساسا مشروعیتی ندارد، نیست.

دور نخست مذاکرات مستقیم سازش بین " محمود عباس " رییس تشکیلات خودگردان و " بینامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز پنجشنبه در واشنگتن و تحت نظارت " هیلاری کلینتون " وزیر امور خارجه و " جرج میچل" فرستاده ویژه آمریکا درامور خاورمیانه برگزار شد.

عقب نشینی از عراق ، ناکامی دیگر آمریکا

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه " عقب نشینی آمریکا از عراق را تنها می توان شکست و ناکامی دانست"، اظهارداشت:هیچ کسی در آمریکا جرات نکرده است که از پیروزی سخن بگوید.

" باراک اوباما " رییس جمهور آمریکا هنگام اعلام پایان عملیات رزمی نیروهای آمریکایی درعراق و آغاز بازگشت آنها به کشورشان گفته است که به خودمان تبریک نمی گوییم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد:همه می دانیم که آمریکایی ها برای سیطره بر عراق به این کشور لشکرکشی کردند اما در باتلاق عراق از مقاومت شوکه شدند وهمواره از اشتباهات بزرگ خود در برداشت از میدان عراق سخن گفتند و تنها دستاورد آنها برای مردم عراق ، عملیات جنایتکارانه، قتل های سازمان یافته و جنایات جنگی و افزایش ناامنی بود.

وی تصریح کرد:حجم زیان های آمریکا در لشکرکشی به عراق بیش از آن چیزی بود که ملت آمریکا تحمل آن را داشته باشد ،حجم هزینه ها برای مقابله با مقاومت عراق بیشتراز آن چیزی بود که خزانه امریکا طاقت پاسخگویی آن را داشته باشد ، بنابراین تنها گزینه فراروی کاخ سفید عقب نشینی بود و عامل دوم این عقب نشینی که اهمیتی کمتراز مقاومت ندارد ، پایداری و صبر ملت عراق است.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اقدامات برخی از دستگاههای اطلاعاتی منطقه برای ایجاد و گسترش اختلافات میان عراقی ها ، گفت:باید به عراقی ها به خاطر صبر و بردباری تبریک گفت. چه کسی می تواند چندین سال انفجارها را تحمل کند درحالی که بطور همزمان رسانه ها نیز نمک بر زخم آنها بپاشند؟ اسراییلی ها و دستگاههای اطلاعاتی آمریکا با گروه های انتحاری و انفجارهایی که در عراق انجام می گیرد در ارتباطند.

شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی درعراق

سید حسن نصرالله با تاکید به فعالیت گسترده شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی درعراق گفت: می بینید وضعیت نفوذ اسراییل در لبنان را حال می توانید تصور کنید که درعراق چقدر نفوذ پیدا کرده اند؟ ، رژیم صهیونیستی هرگز خواستار قوی و متحد بودن عراق و حضور آن در صف امت اسلامی و عربی نیست.

وی به اقدامات رژیم صهیونیستی برای ایجاد تفرقه در میان مردم عراق و تجزیه این کشور اشاره کرد و افزود: اما مردم عراق تاکنون در مقابل این توطئه ها مقاومت کرده اند.

با شکست فتنه ، اشغالگران چاره ای جز عقب نشینی ندارند

دبیرکل حزب الله تاکید کرد:زمانی که طرح فتنه به شکست بیانجامد و هزینه های اشغالگری افزایش یابد اشغالگران چاره ای جزعقب نشینی نخواهند داشت.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد"اگر محور مقاومت با محور غربی - اسراییلی مقایسه شود، می توانیم بگوییم که محور مقاومت در چند سال گذشته توانسته است دستاورد های تاریخی بزرگی در سطح منطقه را کسب کند که در سطح جهان بازتاب داشته است.

وی با اشاره به روی کار آمدن نومحافظه کاران در آمریکا وطرح خاورمیانه بزرگ آنها برای چپاول ثروت های منطقه و سیطره بر آن از طریق از بین بردن محور مقاومت درخاورمیانه و ایجاد زمینه سازش با بسیج همه امکانات نظامی خود و به راه انداختن قویترین جنگ های روانی و بکارگیری دستگاههای اطلاعاتی ، تصریح کرد: محور مقاومت در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق با این طرح مقابله کرد و آن را به شکست کشاند.

آمریکا قادر به آغاز جنگی دیگر نیست

به گزارش العالم، سید حسن نصرالله درادامه سخنان خود با اشاره به این که همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که مقابله اروپا و آمریکا با بحران اقتصادی به شکست خواهد انجامید؛ اظهار داشت: آمریکا قادر به آغاز جنگ و درگیری دیگری نیست.

وی گفت: آمریکا فاقد سیستم ارزشی است و به علت سیاست های استکباری اش در منطقه دچار بحران و ضعف شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد:مقاومت مردم فلسطین به ویژه ساکنان غزه، پایداری نیروهای مقاومت و اراده سیاسی در لبنان در 5 سال گذشته، مقاومت ایران و مردم عراق در برابر استکبار، آمریکا و قدرت های زورگو را به زانو در آورده است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد:ما امروز موظف به ادامه پایداری هستیم و احساس می کنیم برغم دشواری های موجود، دست یافتن به پیروزی بیش از پیش ممکن شده است.

وی با اشاره به پیروزی های مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و طرح این سئوال ، آیا اسراییل 2010 همان اسراییل پس از حمله به غزه و حمله به لبنان در سال 2006 است؟ خاطرنشان کرد: دوره رژیم اسراییل بزرگ سپری شده است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ و بیش از پیش به مقاومت فلسطین کمک کنیم.

سید حسن نصرالله گفت:باید با توسل به همه انواع حمایت مادی و معنوی مقاومت را با قدرت ادامه دهیم زیرا تحقق آزادی قدس جز به وسیله مقاومت ممکن نخواهد بود.

امام موسی صدر و همراهانش در لیبی بازداشت هستند

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه چند روز پیش سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر بود؛ اظهار داشت: امام موسی صدر امام مقاومت است و ما به ایشان به دیده موسس مقاومت نگاه می کنیم زیرا ایشان ما را به این مسیرهدایت کرد.

وی گفت: همه می دانیم که امام موسی صدر در میزبانی نظام لیبی بود ودر لیبی بازداشت شد و در این زمینه نبیه بری رییس مجلس لبنان چند روز پیش به طور مفصل سخن گفت.

سید حسن نصرالله افزود: برضرورت پیگیری همه جملاتی که نبیه بری در زمینه پرونده امام موسی صدر خواه در سطح قضایی یا سیاسی مطرح کرد؛ تاکید می کنیم و از دستگاه قضایی لبنان می خواهیم مسوولیت خود را درقبال رهبران لبنانی که ربوده شده اند، برعهده بگیرد. ما از حق رهبران و حتی اطفال خود نمی گذریم.

دبیرکل حزب الله افزود: ما پرونده امام موسی صدر را به دادگاه بین المللی نبردیم زیرا اطمینانی به آنان نیست.

وی خاطرنشان کرد: به نبیه بری پیشنهاد کرده اند که موضوع امام موسی صدر را با دلار حل و فصل کند اما ما هیچگاه رهبران و حتی کودکان خود را با میلیون ها دلار نمی فروشیم و می دانیم این نوع تحقیقات بین المللی چگونه مدیریت می شود لذا خانواده امام موسی صدر به دستگاه قضایی لبنان رجوع کرد.

سید حسن نصرالله گفت: در سطح سیاسی ما دعوت به تحریم هرگونه اجلاس سران عرب در لیبی را کردیم و دراین زمینه موضع ما یکی است و آن هم اینکه امام موسی صدر و همراهانش زنده در لیبی در بازداشت هستند و باید آزاد شوند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که نمی توان درقبال این پرونده اهمال به خرج داد یا آن را فراموش کرد بلکه ما مصرانه می خواهیم که امام موسی صدر و همراهانش آزاد شوند و به آغوش خانواده خویش و جامعه لبنان بازگردند.

دادگاه بین المللی مقاومت را هدف قرار داده است

سید حسن نصرالله گفت:ما اعلام کرده ایم ، احساس می کنیم مقاومت از سوی دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان مورد هدف قرار گرفته است.

وی افزود: ما قرائن و مدارک را در خصوص تحرکات رژیم صهیونیستی در زمینه ترور رفیق حریری به دادگاه لبنان ارایه کردیم و دادستان این دادگاه درباره قرائن مذکور در رسانه ها اظهار نظر کرد از این رو معتقدیم که تحقیقات بین المللی و پاسخ دادن به درخواست های آن موضوعی نیست که به لحاظ قانونی به ما مربوط باشد زیرا دادگاه بین المللی ربطی به ما ندارد.

اعلام آمادگی حزب الله برای همکاری با دستگاه قضایی لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد:به دنبال درخواست قوه قضائیه لبنان، ما قرائن و مدارکی را که در اختیار داشتیم بار دیگر به سیستم قضایی کشور ارایه کردیم و چنانچه دستگاه قضایی لبنان در این باره سؤالاتی داشته باشد آماده همکاری و پاسخ دادن به آنها هستیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها