کد خبر: ۳۴۹۰۵۶

ـ پول را برای فرزندانتان هدف قرار ندهید بلکه آن‌‌را ابزاری برای رسیدن به هدف بدانید.

ـ در تنظیم برنامه اقتصادی خانواده، از فرزندانتان نظرخواهی کنید و نظرشان‌ را در جمع خانواده، مطرح و از برنامه و نظرهای زیبای آنان با توجه به سن و سال‌شان تشکر کنید. با این کار می‌توانید تفکر اقتصادی فرزندانتان را تقویت کرده و‌ به شخصیت اجتماعی آنان، جهت‌ ببخشید.

ـ سعی‌کنید در ایام فراغت تابستان، کودکانتان را به کلاس‌ها‌ و کارهایی هدایت کنید که مورد علاقه آنان باشد تا در آینده، تخصص و حرفه‌ای بیاموزند.

ـ‌ با کودکان، بازی خرید و فروش کنید تا از این طریق، مفاهیم آموخته ‌شده در مدرسه را بخوبی در زندگی نمایشی و بعدها در زندگی واقعی، به‌کار گیرند.

ـ مهارت قناعت کردن را به کودکان‌تان‌ آموزش دهید و به آنان بیاموزید که از وسایل زندگی خود مانند مداد، کیف و... ‌نهایت استفاده را ببرند‌. به‌عنوان مثال، ‌از بریده‌های کاغذ، برای ساخت کاردستی، محاسبات و یادداشت‌های موقتی استفاده کنند.

ـ مرز بین خساست و قناعت را برای کودکان مشخص کنید.

ـ سعی‌کنید کودکان را هرچند مدت، هنگام خرید با خود به بازار ببرید.

ـ‌ توصیه می‌شود هنگام خرید، کودکان مبلغ معامله را محاسبه و پرداخت کنند تا از این طریق، دانسته‌های آموزشگاهی به‌صورت کاربردی درآید.

ـ هرچند مدت، کودکان بالای 5 سال را با رعایت نکات ایمنی به فروشگاه محله بفرستید تا خودشان خرید کنند، در این هنگام هیچ‌گاه به دست فرزندتان یادداشتی مبنی بر اقلام خرید ندهید. بگذارید کودکتان از تمامی حواس خود در زندگی استفاده کند.

ـ هرچند مدت، پول‌های جمع‌آوری‌شده قلک کودک‌تان را به حساب بانکی او انتقال دهید.

ـ برای فرزندتان در بانک، حساب‌ پس‌انداز همراه با سود افتتاح کنید. در این هنگام، سعی‌کنید‌ فرزندتان با شما در بانک حضور یابد، حضور کودکان بالای 8 سال در بانک برای افتتاح حساب، بسیار لذتبخش است.

ـ اگر خودتان فروشنده کالایی هستید، گاهی از کودک‌تان برای فروشندگی کمک بگیرید و آداب فروش را به‌طور غیرمستقیم به او آموزش دهید.

ـ‌در صورت امکان، گاهی فرزندتان را به محل کارتان ببرید تا از نزدیک با دنیای مشاغل آشنا شود و محصول کار و هنر او را خودتان یا سایر اعضای خانواده خریداری کنید. با این کار، فرزندتان از درآمد دسترنج‌ خود لذت می‌برد و همچنین برای کار و هنر بهتر در آینده، آماده می‌شود.

ـ هرچند مدت یک بار از کودکتان پول قرض کنید تا از این راه، احساس تعاون و نوعدوستی را به‌طور غیرمستقیم به او آموزش دهید.

ـ به کودکتان اجازه دهید از پس‌انداز خود، آنچه را که دوست دارد بخرد تا یاد بگیرد زندگی، فقط پس‌انداز کردن پول نیست که لذت بردن از امکانات هم هست.

سحر کمالی نفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها