هفته اول لیگ، همیشه برای مربیان تیم‌های بزرگ و مدعی قهرمانی، دلهره‌آور است. 2 ماه تعطیلی، بدون آنکه بازیکنان حتی در یک بازی جدی محک بخورند، کافی است تا خواب را از چشم مربیان تیم‌های بزرگ برای بازی اول ببرد. به همین خاطر هم مربیان اکثر تیم‌های پرستاره، قبل از شروع لیگ دهم فقط یک انتظار از هواداران‌شان دارند؛ صبوری.
کد خبر: ۳۴۲۶۲۲

امیر قلعه‌نویی که هر دو لیگ گذشته را با قهرمانی به پایان رساند، این بار نیز تکرار عنوان قهرمانی را اولویت اول کارش قرار داده است: «با تیم خوبی که جمع کرده‌ایم و بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده‌اند، پتانسیل این را داریم که یک فصل دیگر عنوان قهرمانی لیگ را کسب کنیم و مطمئنا هدف اول ما تکرار قهرمانی سال پیش است.» اما حتی همین هدفگذاری‌ها هم باعث نمی‌شود،‌ امیر قلعه‌نویی نگران بازی اول شاگردانش نباشد: «مشکل بزرگ ما این است که بازیکنان ملی‌پوش ـ که نقشی کلیدی در سپاهان دارند ـ به تازگی به ما ملحق شده‌اند. با این شرایط فکر می‌کنم بازی سختی در زمین راه‌آهن داشته باشیم، چراکه این بازی برای ما به منزله هماهنگی بیشتر بازیکنان است.» سپاهان در این بازی محرم نویدکیا و فابیو جانواریو را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد.

استقلال دیگر تیم مدعی است که در هفته اول لیگ باید در خانه حریف به میدان برود. بازی با تیم ناشناخته‌ شهرداری در تبریز، کار آبی‌ها را دشوارتر هم خواهد کرد. پرویز مظلومی در مورد اولین حریف استقلال در لیگ دهم چنین گفت: «شهرداری زودتر از دیگر تیم‌های دسته اولی جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرده و علاوه بر حفظ مهره‌های سال گذشته، نفرات شاخصی را نیز به خدمت گرفته است. شناخت من از تیم شهرداری محدود می‌شود به آنالیز دیدارهای دوستانه این تیم؛ با این حال اطمینان دارم، بازی راحتی را در تبریز پیش‌رو نداریم و باید با تمام وجود برای پیروزی در این بازی تلاش کنیم.»

حضور اکبر میثاقیان روی نیمکت شهرداری تبریز می‌تواند دشواری‌های این بازی را برای استقلالی‌ها بیشتر کند. میثاقیان که مدعی است در مدت مربیگری‌اش در تیم های مختلف هیچ گاه برابر استقلال متوقف نشده، در آستانه بازی امروز با این جمله که «استقلال یکی از سخت‌ترین روزهای خود را خواهد داشت» برای تیم تهرانی خط و نشان کشید و گفت: «با حمایت هواداران متعصب خود سعی می‌کنیم در این بازی برنده از زمین خارج شویم.»

تراکتورسازی هم مثل شهرداری تبریز، لیگ دهم را با بازی مقابل یکی دیگر از دو قطب سنتی فوتبال ایران، یعنی پرسپولیس آغاز خواهد کرد. علی دایی که تیمش در بازی‌های تدارکاتی قبل از شروع فصل نتایج جالب توجهی کسب نکرده است، در آستانه بازی با تراکتورسازی همچون قلعه‌نویی و مظلومی، نگران شرایط جسمانی شاگردانش است و فقط ابراز امیدواری کرده که پرسپولیسی‌ها برای این بازی از نظر بدنی به شرایط مطلوب برسند تا آنها بتوانند با تمام توان، برای پیروزی به میدان بروند. تنها نقطه امیدوار کننده برای دایی این است که کمالوند هم از شرایط جسمانی تیمش راضی نیست و از سپری نشدن کامل دوران بدنسازی گله دارد.

در این میان خیال منصور ابراهیم‌زاده تا حدودی راحت‌تر از دیگر مربیان تیم‌های مدعی است. سرمربی ذوب‌آهن که هر 2 فصل گذشته طعم نایب قهرمانی را چشید، هدف امسال تیمش را حضور در جمع بهترین‌ها و کسب عنوان قهرمانی عنوان کرد و گفت: «چون روند ثابتی داشته‌ایم شکل واقعی‌مان را تا حد زیادی قبل از شروع لیگ به دست آورده‌ایم و امیدوارم بتوانیم در بازی‌های اول امتیازهای خوبی کسب کنیم تا این امتیازها در آینده ذخیره خوبی برای تیم‌مان باشد. البته بازی با پیکانی که محمد احمدزاده را روی نیمکت خود دارد، آسان نیست، اما چون این بازی در اصفهان برگزار می‌شود، تلاشمان این است که هر 3 امتیاز را به دست آوریم.»

برنامه هفته اول لیگ برتر

دوشنبه: 4‌/‌5‌/‌89

* شهرداری تبریز - استقلال تهران- ساعت 30‌/‌17، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، داور: هدایت ممبینی

* پاس همدان - مس کرمان- 18، ورزشگاه قدس همدان، داور: محسن ترکی

* ذوب‌آهن اصفهان - پیکان قزوین-30‌/‌19، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، داور: سعید بخشی‌زاده

* فولاد خوزستان – استیل‌آذین تهران- 45‌/‌20، ورزشگاه تختی اهواز، داور: خداداد افشاریان

سه‌شنبه: 5‌/‌5‌/‌89

* راه‌آهن شهرری - سپاهان اصفهان- 40‌/‌17، ورزشگاه اکباتان تهران، داور: سعید مظفری‌زاده

* سایپای کرج - صبای قم- 15‌/‌18، ورزشگاه انقلاب کرج، داور: محمود رفیعی

* ملوان بندرانزلی - نفت تهران- 15‌/‌18، ورزشگاه تختی بندرانزلی، داور: یدالله جهانبازی

* پرسپولیس تهران - تراکتورسازی تبریز- 40‌/‌19، ورزشگاه آزادی تهران، داور: مسعود مرادی

* شاهین بوشهر - صنعت نفت آبادان- 30‌/‌20، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر، داور: تورج حق‌وردی

دیگر مربیان لیگ چه گفتند

فرهاد پورغلامی (سرمربی ملوان): بازی نفسگیری خواهد بود اما، مطمئنم که با حمایت یار دوازدهم خود یعنی تماشاگران می‌‌توانیم در بندرانزلی اولین پیروزی خود را کسب کنیم.

لوبیسا تومباکوویچ (سرمربی استیل‌آذین): هر چند در گرمای اهواز به میدان می‌رویم، اما برای ما که به قهرمانی فکر می‌کنیم بازی‌های خانگی و خارج از خانه هیچ تفاوتی ندارد.

محمد احمدزاده (سرمربی پیکان): هماهنگی تیم حریف بالاست و این کار را سخت می‌کند و امیدوارم با استراتژی مناسب بتوانیم از ذوب‌آهن امتیاز بگیریم.

حسین فرکی (نفت تهران): باقی ماندن در لیگ و ارتقای جایگاه 2 هدف اصلی ماست که سعی می‌کنیم با تلاش بیشتر به آن برسیم.

علی‌اصغر مدیرروستا (سرمربی پاس): با جذب بازیکنان مورد نظر توانسته‌ایم ترکیبی مطلوب را در تیم ایجاد کنیم و امیدوارم آغاز خوشایندی داشته باشیم.

مجید جلالی (سرمربی فولاد): در 3 هفته اول لیگ برتر و با بازی خوب مقابل مدعیان قهرمانی، خود را اثبات می‌کنیم.

رسول کربکندی (راه‌آهن): تمام تجربیات خود را در اختیار بازیکنانم قرار می‌دهم تا آنها مقابل سپاهان به عنوان بهترین تیم ایران خوب ظاهر شوند.

آلفردو کاسیمیرو (سرمربی نفت آبادان): به مسوولان تیم قول دادم نتایج خوبی بگیریم، تیم جوان و جنگنده‌ای دارم و مطمئنم که نتیجه می‌گیریم.

حمید استیلی (سرمربی شاهین): باوجود مشکلات مالی تیم امیدوارم بازیکنان خوب ظاهر شوند تا 3 امتیاز بازی اول را کسب کنیم.

عبدالصمد مرفاوی (سرمربی مس کرمان): هر تیمی آرزو دارد بازیکنان جوان و با انگیزه ما را داشته باشد، با این بازیکنان آینده درخشانی در انتظار ماست.

عباس مرادی (سرپرست صبا): یکی از بهترین بازی‌های لیگ در راه است و با همه توان مقابل سایپا قرار می‌گیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها