وزارت ارتباطات IPها را در اینترنت ساماندهی می‌کند

آغاز طرح شناسایی آدرس رایانه‌ها

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات گفت: در صورت تصویب آیین‌نامه ساماندهی آدرس شناسایی رایانه‌ها در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پروژه ساماندهی آدرس‌های IP در کشور عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۵۹۹۷

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سعید مهدیون روز یکشنبه افزود: آدرس‌های IP، یکی از منابع برای مدیریت شبکه اینترنت محسوب می‌شود. رایانه‌ها برای حضور در شبکه اینترنت نیاز به آدرس شناسایی دارند که این آدرس ip یا internet protocol نامیده می‌شود. وی افزود: توزیع مناسب این آدرس‌ها موجب استفاده بهینه از آنها و در نهایت توسعه بهتر شبکه اینترنت خواهد شد.

مهدیون در خصوص اهداف اجرای این پروژه نیز تصریح کرد: با اجرای این پروژه، شبکه از نظر فنی بهترین پاسخ را خواهد داد و همچنین موجب می‌شود تا با ثبت آدرس‌های IP، با کمبود آدرس مواجه نشویم. وی اضافه کرد: در حال حاضر، پایگاه داده در این حوزه آماده شده و در صورت تصویب مقررات ساماندهی در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال جاری، این پروژه عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات گفت: همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح مقدماتی گذر به IPV6 آغاز شده است. وی سپس در خصوص آخرین وضعیت «متما» نیز گفت: راه‌اندازی اولیه مرکز توسعه مدیریت اینترنت کشور نهایی شده است.

مهدیون ادامه داد: بر همین اساس و تاکنون، ساختار سازمانی این مرکز تدوین شده و تمام فعالیت‌های عملی که برای توسعه شبکه اینترنت صورت می‌گیرد، ذیل این مرکز عملیاتی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها