مردی که دوست خود را به خاطر بدگویی او از خانواده‌اش، با ضربه‌های چکش به قتل رسانده بود، در یکی از محله‌های شهریار دستگیر شد. به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی در حال بازگشت به خانه‌اش با جسد مردی ناشناس که در حاشیه سه‌راهی ملارد کرج رها شده بود، مواجه شد و ماجرا را به یکی از گشت‌های انتظامی خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۹۲۰

ماموران انتظامی بلافاصله به محل کشف جسد اعزام شده و پس از بررسی محل حادثه، موضوع را به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرا اطلاع دادند و با هماهنگی قضایی جسد مرد ناشناس به پزشکی قانونی منتقل شد، با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، تحقیقات کارآگاهان جنایی آگاهی شهریار آغاز شد و گزارش پزشکی قانونی نشان داد مرد میانسال بر اثر اصابت جسمی سخت به ناحیه سر به قتل رسیده است. با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

فاش شدن هویت مقتول از سوی برادرش

کارآگاهان جنایی آگاهی شهریار برای مشخص شدن هویت مقتول به بررسی پرونده‌های افراد گمشده پرداختند که معلوم شد یک روز بعد از کشف جسد، مردی با مراجعه به مرکز پلیس، از گم شدن برادر 55 ساله‌اش به نام صفر خبر داده است.

کارآگاهان جنایی که احتمال می‌دادند جسد متعلق به مرد گمشده است، خانواده وی را به پزشکی قانونی احضار کردند و به این ترتیب هویت مقتول تایید شد.

با مشخص شدن هویت مقتول، کارآگاهان به تحقیق از خانواده وی پرداختند که معلوم شد، صفر آخرین بار پس از خروج از خانه به دیدن یکی از دوستانش به نام یعقوب رفته است و پس از آن دیگر از او و دوستش اطلاعی نداشته‌اند.

دوست فراری، تنها مظنون پرونده

کارآگاهان جنایی پس از ثبت اظهارات خانواده مقتول، در ادامه تحقیقات پی بردند یعقوب به طرز مرموزی ناپدید شده و گوشی تلفن همراه مقتول هم از روز حادثه به سرقت رفته است. کارآگاهان در حالی که در جستجوی یعقوب
ـ تنها مظنون پرونده ـ بودند، متوجه شدند گوشی تلفن همراه مسروقه مقتول در اختیار یک تبعه افغان است.

با مشخص شدن هویت این مرد افغان، وی هفته گذشته شناسایی و در یکی از محله‌های شهریار دستگیر شد و در بازجویی‌های پلیسی گفت که گوشی تلفن همراه را از یعقوب ـ دوست مقتول ـ خریده است.

با ثبت اظهارات این مرد افغان، کارآگاهان جنایی اطمینان یافتند که یعقوب (متهم فراری) عامل جنایت است و به این ترتیب به جستجوی وی پرداختند و باخبر شدند یعقوب روزهای پایانی هفته گذشته نزد خانواده‌اش بازگشته است. به این ترتیب کارآگاهان جنایی با هماهنگی قضایی وارد خانه یعقوب شدند و عامل جنایت را قبل از فرار دستگیر کردند.

اعتراف به قتل

با انتقال این متهم به قتل به پلیس جنایی آگاهی شهریار، وی در بازجویی با اعتراف به قتل دوست خود، به پلیس گفت: از مدتی پیش با صفر (مقتول) آشنا شده بودم و اغلب به ملاقات یکدیگر می‌رفتیم. چند هفته قبل از حادثه از طریق یکی از دوستانم اطلاع یافتم، صفر از خانواده‌ام بدگویی کرده است.

متهم به قتل ادامه داد: چند بار به وی اعتراض کردم اما او باز هم به بدگویی از خانواده‌ام پرداخت. از آن موقع تصمیم گرفتم از دوستم انتقام بگیرم. روز حادثه به بهانه پایان دادن به اختلاف‌هایمان به سراغ وی رفته و دو نفری به یکی از بوستان‌های شهر رفتیم. در حال بازگشت به خانه، او دوباره از خانواده‌ام بدگویی کرد که عصبانی شدم و با متوقف کردن خودرو در حاشیه خیابان، با چکش ضربه‌هایی به سرش زدم و او را به قتل رساندم، پس از رها کردن جسد در سه راهی ملارد، گوشی تلفن همراه وی را به مردی افغان فروختم.

سرهنگ خیرخواهان، فرمانده انتظامی شهریار در این باره به خبرنگار ما گفت: با دستگیری عامل جنایت و اعتراف به قتل، او با قرار قانونی روانه زندان شد تا بزودی صحنه حادثه را بازسازی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها