سالانه در کشور متولد می شوند

24 هزار نوزاد با یک ناهنجاری مادرزادی

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی گفت: سالانه حدود 24 هزار نوزاد در کشور با یکی ناهنجاریهای مادرزادی متولد می شود.
کد خبر: ۳۳۵۵۲۶

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر صلاح الدین دلشاد افزود: حدود دو هزار و 700 مورد ناهنجاری مادرزادی وجود دارد که به طور متوسط بین دو تا سه درصد نوزادان با یکی از این ناهنجاریها به دنیا می آیند.

وی گفت: با توجه به تولد سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار نوزاد در کشور، حدود 24 هزار نوزاد با یکی از این ناهنجاریها متولد می شود.

دلشاد ادامه داد: این ناهنجاریها می تواند شامل ناهنجاریهای اسکلتی، کلیوی، قلبی، مغزی، عصبی، گوارشی و... باشد که در برخی موارد یک کودک با چند ناهنجاری متولد می شود.

این فوق تخصص جراحی کودکان گفت: بسیاری از این ناهنجاریها در صورت تشخیص به موقع قابل درمان هستند. حتی امکان پیشگیری از تولد این نوزادان با سونوگرافی یا آزمایش ژنتیک مایع آمونیاکی دور جنین تا قبل از چهار ماهگی و سقط قانونی وجود دارد و باید شرایطی فراهم شود که امکان این آزمایشها برای همه خانواده هایی که در معرض خطر هستند در کشور فراهم شود.

وی گفت: برای رفع این مشکل و حمایت از خانواده هایی که نوزاد با ناهنجاری مادرزادی دارند، موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی از سال 84 با تجمع تعدادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص تشکیل شد و ابتدا 30 بیماری و بعد با اضافه کردن دو بیماری دیگر 32  ناهنجاری مادرزادی را تحت حمایت قرار داد.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی ادامه داد: اکنون این موسسه برای نوزادان با یکی از این ناهنجاریهای 32  گانه با یک تماس تلفنی در اسرع  وقت از یکی از بیمارستانهای دولتی کشور پذیرش می گیرد و در صورت نیاز آن خانواده بین 30 تا 100 درصد هزینه درمان آن را هم پرداخت می کند.

دلشاد گفت: بسیاری از این نوزادان نیازمند چند عمل جراحی مکرر هستند و برخی از آنها باید تا آخر عمر تحت درمان باشند و دارو مصرف کنند. این موسسه با حمایت خیرین و کمکهایی که از سوی پزشکان نیکوکار و سایر افراد خیر و همچنین وجوهاتی که از علما دریافت می کند، این هزینه ها را در صورتی که خانواده نیازمند باشد، پرداخت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها