اجاره‌نشین ناخوش‌نشین

روزگار لاکردار خیلی مفاهیم نسبی را می‌زند بالکل عوضشان می‌کند. مثلاً سابق براین چو انداخته بودند که: «اجاره‌نشین، خوش‌نشین است.»
کد خبر: ۳۳۲۸۴۹

این مطلب را خودمان می‌گفتیم، نه رسانه‌های غربی که جای اما و اگر در میان باشد. اما در حال حاضر چه؟....قیمت مسکن در تهران پس از سال‌ها افزایش جهشی، فی‌الحال کمی خسته شده از نفس افتاده تار و کمانچه‌اش و عجالتاً در سرجایش به حالت رکود متوقف گردیده؛ اما آنچه به عوض آن دارد بالا می‌رود ـ گوش سکه کرـ اجاره بهاست. یعنی دقیقاً همان چیزی که خوشه اولی‌ها (قشر آسیب‌پذیر سابق و مستضعف اسبق!) با آن سر و کار دارند.

بیت اجاره‌ای: بشر گر به حیلت ببندد دری ‌/‌ به غفلت گشاید در دیگری!

الان گزارش‌های شفاف مردمی(البته به استثنای بنگاهی سرکوچه ما که معلوم نیست بعضی آمارهایش از کجاست) تماماً حاکی از آن است که در فصل نقل و انتقال جماعت مستأجر ، قیمت مسکن در برخی مناطق تهران بین 10 تا 20 درصد افزایش یافته است. مالکان خانه‌ها نیز با عنایت به احتمال ایجاد تورم ناشی از هدفمند شدن قریب الوقوع یارانه‌ها و ایضاً پایین آمدن نرخ سود سپرده‌های بانکی و فشار صاحب سپرده‌ها؛ به عوض افزایش رقم رهن خانه خود سعی می‌کنند تا اجاره بیشتری از مستأجرانی دریافت دارند که در آفرینش ز یک گوهرند....و الی آخر!

خواهش دوستانه: لطفاً کسی به نرخ رهن و اجاره دست نزند؛ چون ممکن است قیمت خود خانه برود بالا! شاید خودش همینطور سر خود درست شد. بالاخره بنی آدم اعضای یک پیکرند/به هر قیمتی خانه‌ای می‌خرند!

آگهی اجاره: این جانب یک سرایدار افغانی، نصف اتاق خود در طبقه زیر همکف یک مجتمع آپارتمانی دارای پارکینگ و انباری و برق و آب و گاز و تلفن را از خود به شکل اجاره در می‌کنم. علاقه‌مندان می‌توانند مراجعه کنند. زنگ هر کدام از واحدها را که بزنید، بنده را صدا می‌زنند. مگر برق نباشد که جیغ می‌زنند!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها