انتقاد به توپ جام جهانی

جابولانی قابل کنترل نیست

«تیم هاوارد» دروازه بان تیم ملی آمریکا نسبت به استفاده از توپ «جابولانی» که قرار است در رقابت های جام جهانی 2010 مورد استفاده قرار گیرد ، انتقاد کرده است.
کد خبر: ۳۳۲۶۰۹

به گزارش تلگراف ، «جابولانی» توپ فوتبال جدید آدیداس در حال حاضر با توفانی از انتقادات از جانب بازیکنانی از قبیل دروازه بان تیم ملی اسپانیا «ایکر کاسیاس» ، دروازه بان تیم ملی ایتالیا «جیانلوئیجی بوفون» و شماره یک تیم ملی برزیل «خولیو سزار» مواجه شده است.

در پی بازی تدارکاتی میان استرالیا و آمریکا که روز شنبه برگزار شد، هاوارد از این توپ ابراز ناخشنودی کرد زیرا به گفته وی سبکی بیش از اندازه آن امکان ردیابی مسیر حرکت آن را برای دروازه بانان و خط دفاع تیم ها دشوار خواهد ساخت.

هاوارد می گوید:«این توپ وحشتناک است، این جمله را طی هفته ها و ماه های آینده بسیار خواهید شنید. ما تلاش می کنیم با آن کنار بیاییم و موقعیتی غیر قابل پیش بینی را کنترل کنیم. خوشبختانه این توپ از مسیر خود باز نمی گردد تا ما را گاز بگیرد اما در آینده شاهد رویدادهای جنون آمیزی از جانب آن خواهید بود. این توپ چه می کند؟ بهتر است بپرسیم چه نمی کند. این توپ به همه طرف حرکت می کند و اگر با حرکت و شدتی مشابه به پنج عدد از آنها ضربه بزنید ، هرگز نتیجه مشابی به دست نخواهید آورد».

«مارکوس هانمان» دروازه بان ذخیره این تیم نیز معتقد است در این دوره از رقابت ها گل هایی از فاصله 40 متری به ثمر خواهد رسید که شاید گل های خارق العاده ای خوانده شوند اما در واقع این گل ها ، گل های شگفت انگیزی نیستند بلکه این توپ است که باعث به ثمر رسیدن آنها می شود.

«جی دی مریت» بازیکن میانی خط عقب تیم آمریکا نیز با انتقاد از این توپ می گوید:بیشتر مشکلات ما در دفاع در برابر استرالیا به خو گرفتن با این توپ باز می گردد حتی ساده ترین سانتر ها نیز با این توپ دشوار است. ما هنوز نمی دانیم عملکرد دقیق این توپ چگونه است.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها