مجموعه "چاه پنجاه" به کارگردانی جواد اردکانی که مراحل بازنویسی فیلمنامه را سپری می‌کند بر اساس اتفاقات مستند دهه 60 تولید می‌شود.
کد خبر: ۳۳۲۴۷۴

جواد اردکانی در این باره به مهر گفت: مجموعه "چاه پنجاه" در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای به سفارش شبکه یک تهیه می‌شود. بنیامین سربندی و بنی‌تبا با نظارت من مشغول بازنویسی فیلمنامه هستند. حدود یک سال نگارش به طول انجامید و سه ماه است که بازنویسی شروع شده و تا یک ماه دیگر بازنویسی تمام می‌شود. تهیه‌کنندگی مجموعه "چاه پنجاه" بر عهده بنی‌تبار است.

وی در ادامه افزود: داستان این مجموعه درباره خرابکاری عده‌ای روی یکی از چاه‌های نفت مادر است که منجر به آتش سوزی زیادی می‌شود. مجموعه "چاه پنجاه" روایتگر توانمندی‌های نیروهای داخلی است که  اتش این چاه را مهار کردند. این مجموعه بر اساس اتفاقات مستند در دهه 60 است و ترکیب درام و مستند دارد.

این کارگردان خاطرنشان ساخت: قصه مجموعه "چاه پنجاه" پرلوکیشن است، به همین دلیل به لحاظ اجرایی کار مشکلی است. یکی از دلایلی که باعث شد کارگردانی این مجموعه را بپذیرم این بود که می‌خواستم توانمندی‌های نیروهای داخلی را نشان دهم و از سوی دیگر اطلاع‌رسانی درباره آن اتفاق داشته باشم.

اردکانی پرداخت به سوژه‌های ملی را در رسانه ملی ضروری دانست و گفت: مردم باید به یک شناخت واقعی برسند تا اعتماد به نفس‌شان زیاد شود و بتوانند با استحکام قدم بردارند. ممکن است برخی ماجرای چاه پنجاه را ندانند و با دیدن این مجموعه بیشتر با  توانمندی نیروهای داخلی آشنا شوند.

وی درباره زمان تولید مجموعه "چاه پنجاه" توضیح داد: با توجه به گرمای خوزستان بخش‌های کنار چاه را باید در فصل سرد تصویربرداری کنیم، به همین دلیل نیمه دوم امسال کار را ضبط  آغاز می‌کنیم. بخش عمده لوکیشن‌ها در خوزستان است. البته در لوکیشن‌های دیگر هم  داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها