کنتورهای برق یکساله هوشمند می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با اختصاص 2000 میلیارد تومان تسهیلات به صنعت برق از سوی دولت، وزارت نیرو کنتورهای برق خانگی هوشمند و سه تعرفه‌ای را در یک سال نصب می‌کند. محمد بهزاد در گفتگو با فارس افزود: بر اساس تکلیف هیات دولت، وزارت نیرو مکلف شده است طی یک برنامه یکساله نسبت به نصب و تبدیل کنتورهای قدیمی به کنتورهای برق هوشمند و سه‌تعرفه‌ای اقدام کند.
کد خبر: ۳۳۱۳۰۱

وی ادامه داد: بر همین اساس دولت مقرر کرده 2000 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار صنعت برق قرار دهد تا با بسیج تولیدکننده‌های داخلی کنتور در استان‌های خراسان، قزوین و تبریز این برنامه را در کل کشور اجرا کنند.

بهزاد با اشاره به این‌که تولید‌کننده‌های داخلی توان تولید‌ کنتورهای هوشمند و پاسخگویی به نیاز را دارند، تأکید کرد: مقدمات کار نصب کنتورهای برق هوشمند در حال فراهم شدن است هر چند که کار سنگینی بوده و یک سال زمان کمی است اما با همت بالا و بسیج تولید‌کننده‌های کنتور می‌توان این کار را انجام داد.

به گفته وی، حدود 20 میلیون کنتور خانگی در کشور موجود است که تعویض هر کدام حدود 100 هزار تومان هزینه دارد پس این 2000 میلیارد تومان کفاف تعویض و نصب را خواهد کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در چند نقطه از کشور مثل کیش و مراکز تجاری استان خراسان به صورت پایلوت کنتور هوشمند و سه‌تعرفه‌ای نصب شده است.

بهزاد ادامه داد: مزیت کنتورهای هوشمند به گونه‌ای است که در تمام ساعت‌ها می‌توان هر تعرفه‌ای را که می‌خواهیم پیاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها