بانکها باید رضایت مشتری را جدی بگیرند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برای سیستم بانکی چیزی مهمتر از راضی نگه داشتن مشتری نیست و بانکها باید این مساله را جدی بگیرند.
کد خبر: ۳۲۸۴۹
به گزارش ایسنا ، آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع مدیران ارشد بانک سپه با مهم عنوان کردن مشتری مداری بانکها گفت : امروز کسی حق ندارد در جامعه مطرح کند که کار بانکها ربوی است . امام (ره) ، قانون اساسی ، مراجع و رهبری روش فعلی بانکها را تایید کرده اند و اگر کسی آن را قبول ندارد، به نظر خودش برمی گردد. جامعه ما سیستم بانکی را غیرربوی می داند. وی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب ، مردم عمیقا معتقد بودند بانکها رباخواری دارند. به همین دلیل ، مجلس قانون عملیات بانکی بدون ربا را تصویب کرد و ما با این کار ثابت کردیم سیستم بانکی می تواند طوری عمل کند که ربوی نباشد. وی ادامه داد: شورای نگهبان و امام (ره) هم نظر مجلس را پذیرفتند. ما سیستم وکالت و انواع معاملات شرعی را تنظیم کردیم و در اختیار بانکها گذاشتیم ، ولی امروز نمی دانم بانکها چقدر دقیق این قانون را اجرا می کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دولتی شدن بانکها را جزو مقتضیات کار دانست و ادامه داد: قطعا دولت هم مایل نیست از منابعی که باید در اختیار بانکها و بخش خصوصی باشد، استفاده کند. من فکر می کنم در بودجه نویسی کشور این مشکل وجود دارد که باید حل شود. هاشمی رفسنجانی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای درست مصرف کردن و بهره وری از پول موجود، اظهار کرد: نمی توانیم ادعا کنیم در سیستم بانکداری مان از سیستم پیشرفته بانکداری بهره می گیریم . محمد خاوری ، مدیرعامل بانک سپه نیز با انتقاد از دولت برای پرداخت نکردن بموقع بدهیهای خود به شبکه بانکی کشور افزود: هم اکنون دولت 139هزار میلیارد ریال به شبکه بانکی بدهی دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها