مواد لازم برای 2 نفر لوبیا سفید: نصف پیمانه آب: یک پیمانه
کد خبر: ۳۲۸۲۶۵

پیاز خرد شده: یک چهارم عدد

سیر آسیاب‌شده: 4 عدد

پودر سبزیجات (آویشن، جعفری، برگ بو)‌: به مقدار دلخواه

نمک و فلفل: به مقدار لازم

روغن زیتون: یک قاشق سوپخوری

تره‌فرنگی خردشده: یک قاشق سوپخوری

گوجه‌فرنگی (رب گوجه‌فرنگی)‌: یک چهارم پیمانه (یک قاشق سوپخوری)‌

کلم پیچ خردشده: یک چهارم پیمانه

هویج خردشده: یک عدد کوچک

کرفس خردشده: یک چهارم پیمانه

کدو سبز خردشده: یک چهارم پیمانه

شلغم خرد شده: یک چهارم پیمانه

فلفل سبز خرد شده: 4 عدد

ورمیشل (رشته سوپ)‌: به مقدار دلخواه

ریحان تازه خردشده: یک چهارم پیمانه

طرز تهیه: از 6 ساعت قبل لوبیاها را خیس کنید و سپس آبکشی کنید. آنها را داخل یک قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید تا جوش بیاید. در حین جوشیدن کف روی لوبیا را بگیرید. بعد نصف پیازها، نصف سیرها و پودر سبزیجات را داخل قابلمه ریخته و حرارت را کم کنید و درب ظرف را بگذارید تا 45 دقیقه بجوشد. نمک آن را اندازه کنید. در یک ظرف دیگر روغن زیتون را بریزید و بقیه پیازها را به آن اضافه‌ کنید. کمی نمک به آن بزنید و 5 دقیقه آنها را سرخ کنید تا طلایی شود. تره فرنگی و باقی سیرها را نیز بریزید. چند دقیقه تفت دهید و سپس گوجه‌فرهنگی (یا رب گوجه) را اضافه کنید. درب ظرف را گذاشته و
5‌‌ تا 10 دقیقه بگذارید تا بپزد. در ظرف را بردارید و خوب مخلوط کنید تا یکنواخت شود. مخلوط را به ظرف لوبیا اضافه کنید. سپس بقیه سبزیجات، غیر از لوبیا سبز را داخل آن بریزید. بگذارید جوش بیاید. درب ظرف را بسته و روی حرارت کم تنظیم کنید تا 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد. ادویه آن را تنظیم کنید. هنگامی که سوپ در حال پختن است مقداری آب، جوش بیاورید و درون آن نمک بریزید و لوبیا سبزها را 5 دقیقه درون آن بگذارید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس آبکشی کنید و زیر آب سرد بگیرید و کنار بگذارید.

ورمیشل را 10 دقیقه قبل از سرو شدن سوپ داخل آن ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود. فلفل و نمک آن را تنظیم کنید و سپس لوبیاسبزها را با سوپ مخلوط کنید. حرارت دهید تا نرم و پخته شود. سوپ را داخل ظرف دلخواه خود ریخته و با ریحان تازه تزیین و سرو کنید.

در غذای امروز از انواع مختلفی از سبزیجات مانند کلم‌پیچ، هویج، کرفس، کدو سبز، شلغم، فلفل سبز و ... استفاده شده است.

از آنجا که مصرف سبزیجات کافی در طول روز برای همه لازم است این غذا می‌تواند انتخاب مناسبی به شمار رود، چراکه از همه انواع سبزیجات به اندازه کافی برخوردار است.

به عنوان مثال کلم برای تنظیم قند و فشار خون مفید است و برای درمان التهابات و زخم‌های دستگاه گوارشی و سوزش معده موثر است. هویج حاوی بتاکاروتن (پیش‌ساز ویتامین A)‌ می‌باشد. ویتامین K برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست و دستگاه گوارش مفید است.

کرفس علاوه بر آن که ملین خوبی است به دفع آسان ادرار نیز کمک می‌کند و بوی بد دهان را از بین می‌برد. تنوع سبزیجات موجود در این غذا آن را به یک غذای سالم و مفید خصوصا برای دستگاه گوارش بدل کرده است.

لادن هومند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها