رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 با اعلام رمز مقدس یازهرا(س) توسط امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش از روی ناوشکن جماران، در منطقه وسیعی از آب‌های جنوب کشور از دیروز آغاز شد. به گزارش ایرنا، در این رزمایش دریایی یگان‌های مختلف نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروی زمینی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شرکت داشتند.
کد خبر: ۳۲۶۵۵۸

این رزمایش در 5 مرحله و به وسعت بیش از 141 هزار کیلومتر از آب‌های جنوب کشور، در محدوده تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.

یگان‌های رزمی، پشتیبانی - لجستیکی، راداری - الکترونیکی و موشکی سطحی، زیرسطحی و هوادریای نیروی دریایی ارتش با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی، بالگردهای هوانیروز قهرمان و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری یک رزمایش منسجم و تاکتیکی، اقتدار نیروهای مسلح را در پهنه وسیع آب‌های جنوب کشورمان به نمایش می‌گذارند.

برگزاری جلسه توجیهی و ابلاغ ماموریت به فرماندهان حاضر در رزمایش، بارگیری مین‌ها، اژدرها و تجهیزات موشکی، گسترش یگان‌های رزمی، یگان‌های پشتیبانی سیار، سامانه‌های متحرک فرماندهی، راداری و موشکی و نیز گسترش تیم‌های عملیات ویژه و تکاوران دریایی با قایق‌های تندرو در آب‌های منطقه عملیاتی از جمله اقداماتی هستند که در نخستین روز از رزمایش دریایی ولایت 89 به مرحله اجرا درآمدند.

همچنین ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش مستقر در خلیج عدن شامل ناو جمهوری اسلامی، خارک و ناوشکن سبلان نیز به منظور شرکت فعال و موثر در این رزمایش از آب‌های بین‌المللی فراخوانده شده‌اند. دومین روز از مرحله نخست این رزمایش دریایی امروز برگزار می‌شود. این رزمایش چند روز پس از رزمایش مشابهی برگزار می‌شود که از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان پیامبر اعظم ـ 5 در خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار شد.

قدردانی از رزمایش پیامبر اعظم 5

در همین حال، نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از برپایی رزمایش پیامبر اعظم 5 در آب‌های نیلگون خلیج فارس تاکید کردند کشورهای منطقه هرگز اجازه نخواهند داد قدرت‌های استکباری و فرامنطقه‌ای با تداوم حضورشان، منطقه حساس خلیج فارس را با ناامنی تحمیلی مواجه سازند.

به گزارش فارس، حسن غفوری‌فرد، عضو هیات رئیسه مجلس، بیانیه 251 نفر از نمایندگان مجلس در خصوص رزمایش پیامبر اعظم 5 را در جلسه علنی قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: برگزاری رزمایش غرورانگیز پیامبر اعظم 5 از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و تنگه استراتژیک هرمز تابلویی تمام‌عیار و معنادار از اقتدار و صلابت ملت شریف و فهیم ایران و آمادگی همه‌جانبه نیروهای مسلح به ویژه پاسداران دلاور و ولایتمدار انقلاب اسلامی برای مقابله هوشمندانه و قاطعانه با بیگانگان و دشمنان خیره‌سر و دغل‌باز نظام و میهن اسلامی را در معرض دید جهانیان قرار داد و موجبات خرسندی و مباهات علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی و یاس و درماندگی قدرت‌های تبهکار و ماجراجو را فراهم آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها