با رضایت اولیای ‌دم

داماد قاتل از قصاص نجات یافت

مردی که برادر زن خود را به خاطر درگیری با همسرش به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات یافت.
کد خبر: ۳۲۵۸۲۵

به گزارش فارس ، روز 22 تیر 87، زنی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران، مدعی شد که برادرش به نام شاهین، یک ماه قبل از خانه خارج شده و تاکنون خبری از وی ندارند.

تحقیقات پلیس برای یافتن سرنخی از فرد مفقودی آغاز شد تا اینکه 2 روز بعد، خبر کشف جسد قطعه‌قطعه شده مردی در تهران به مأموران آگاهی مخابره شد.

با توجه به اعلام مفقودی از سوی این زن، وی و شوهرش برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی مراجعه کردند. به علت گذشت بیش از 2 هفته از قتل مرد میانسال،‌ خانواده وی فقط از روی پلاتینی که داخل پای وی‌ بود، ‌او را شناسایی کردند.

تحقیقات پلیس از دوستان و آشنایان مقتول، نشان داد که مقتول معتاد بوده است و با خواهر و شوهرخواهر خود بر سر ارثیه پدری درگیر بوده است.

حدود 2 ماه از وقوع قتل گذشته بود که شوهر خواهر مقتول به نام صادق به پلیس آگاهی تهران مراجعه کرد و ضمن اعتراف به قتل برادر زن خود، مدعی شد به خاطر درگیری همسرش با برادرش اقدام به این جنایت کرده است.

جلسه رسیدگی این پرونده، 11 آذر سال گذشته در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسن تردست برگزار شد و نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده مانند، شکایت اولیای‌دم، گزارش مرجع انتظامی، نظریه پزشکی قانونی و اعترافات متهم، خواستار مجازات وی شد.

در ادامه جلسه ، متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام قتل را قبول دارد ، گفت: مقتول همیشه با خواهرش که همسر من بود ، درگیری داشت و اغلب با هم قهر بودند. روز حادثه خانه مقتول بودم که از او خواستم با خواهرش آشتی کند.شاهین با خواهرش تماس گرفت و با او صحبت کرد اما در پایان مکالمه دوباره پای اختلافات به میان آمد و آنها شروع به فحاشی کردند. به خاطر حرف‌های شاهین یک سیلی به او زدم که او هم با پرتاب آجر به سمت من، جواب آن سیلی را داد.

متهم گفت: با سیم یا طنابی که آنجا بود، شاهین را خفه کردم و او را داخل گودالی که وسط اتاق کنده شده بود، دفن کردم. 23 روز از دفن شاهین در اتاق گذشته بود که بوی تعفن شدیدی خانه را فرا گرفته بود.تلاش کردم جسد را از خانه خارج کنم ولی به علت سنگینی آن، نتوانستم و در نهایت تصمیم به قطعه قطعه کردن آن گرفتم. بعد از آن هم، آن را داخل نایلون گذاشته و در خیابان قرار دادم.

بعد از اظهارات متهم، قاضی تردست با نظر قطعی مستشاران دادگاه، متهم را به خاطر قتل عمد به قصاص و به علت مثله کردن آن، به پرداخت 300 دینار دیه محکوم کرد.

با اعتراض متهم، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه 11 دیوان عالی کشور ارجاع شد و قبل از اینکه این شعبه نظر نهایی خود را اعلام کند،‌دختر مقتول که تنها ولی‌دم مقتول بود، گذشت خود را از قصاص اعلام و درخواست خود را دریافت دیه عنوان کرد.

شعبه 11 دیوان نیز در نهایت، رأی قصاص را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها