20 ساله ای دیگر از فوتبال آفریقا

مارتینز که در مرز 20سالگی قرار دارد ، از جمله بازیکنانی است که نسل آینده فوتبال جهان را خواهد ساخت .
کد خبر: ۳۲۵۰۴
درخشش کوتاه مدت او در فصل گذشته ، موجب شد در شروع فصل جدید فوتبال اروپا بسیاری از فوتبالدوستان یکی از جذابیت مسابقات سری A را دیدن بازیهای این پدیده نیجریه ای بدانند.

گمنام ترین

مارتینز ، عضو تیم پرستاره و پرسرو صدای اینتر است ؛ ولی برخلاف بسیاری از بازیکنان نرآتزوری که با مبلغ زیادی به این باشگاه آمدند ، خیلی کمتر از تمامی تازه واردها برای اینتر خرج در بر داشت او در شروع فصل گذشته از تیم دسته سومی رجیانا (متفاوت با رجینا که در سر A بازی می کند) خریداری شد. آن زمان یک بازیکن کاملا گمنام بود که تنها سابقه چند فصل بازی در تیم جوانان ابیبه در لائوس پایتخت نیجریه را داشت . وجود مهاجمانی چون ویری ، کرسپو، رکوبا، کالون و ونتولا در فهرست فصل گذشته اینتر به این معنا بود که مارتینز به طور طبیعی فرصت زیادی برای بازی نخواهد داشت . اما بر خلاف انتظار تیم پرستاره اینتر، فصل را با خیل مصدومان پشت سر گذاشت . آسیب دیدگی ونتولا، کالون ، کرسپو و ویری باعث شد بخت به مارتینز با انگیزه لبخند بزند. بازی کردن با پیراهن شماره 30 اینتر ، آن هم کنار بزرگترین بازیکنان جهان برای مارتینز یک افتخار بزرگ به شمار می رفت . اولین بازی او برای اینتر در دسامبر 2002 انجام شد ؛ اما یک بازی مهم دیگر برای او بسیار خاطره انگیز شد: بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در برابر میلان در ورزشگاه جوزپه مه آتزا. در آن دیدار اینتر 1 - 0 عقب افتاده بود و در پی حمله کردن و زدن گل بود؛ ولی موفق نمی شد تا این که در لحظات پایانی مارتینز به زیبایی پائولو مالدینی افسانه ای را جا گذاشت و دروازه میلان را باز کرد. مارتینز در واپسین روزهای مربیگری کوپر به مهره ثابت خط حمله اینتر تبدیل شد و توانست به آرسنال هم گل بزند. این گل یکی از 3گل اینتر به آرسنال در هایبری بود و موجب شد توجه همه دوباره متوجه این نیجریه ای کوتاه قامت ، ولی سریع شود.

پیشرفت فوق العاده

مارتینز ، متولد لاگوس پایتخت کشور نیجریه است و مانند بسیاری از بازیکنان قاره آفریقا در زمینهای محلی ، الفبای فوتبال را فرا گرفته است . او به همراه 2بازیکن نیجریه ای دیگر به نامهای آدشوکان و ایلایاکو به اینتر پیوست ؛ ولی در میان این 3بازیکن همسن و سال فقط مارتینز است که پیشرفت شگفت انگیزی کرده است . برکناری هکتور کوپر و آمدن زاکه رونی تا حدودی باعث شد شانس مارتینز برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت نرآتزوری کاهش یابد. زاک معمولا از کیلی گونزالز در نقش یک هافبک نفوذی استفاده می کند و در خط حمله زوج ویری رکوبا را ترجیح می دهد. بنابراین مارتینز باید باز هم صبر و بردباری بیشتری به خرج دهد تا بتواند به ترکیب اصلی اینتر راه یابد.

مزدک میرزایی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها