حاجی‌بابایی تاکید کرد:

خصوصی‌سازی مدارس عاقلانه نیست

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه واگذاری مدارس به بخش خصوصی با عقل و منطق سازگار نیست، گفت: آموزش و پرورش باید دینداری و قرآن را به دانش‌آموزان بیاموزد و آنها را نسبت به نظام وفادار کند لذا متولی آن نیز باید دولت باشد و برای آن هزینه کند.
کد خبر: ۳۲۰۱۶۵

 به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در نشستی که صبح روز شنبه با معاونان وزارتخانه و مدیران کل استانی در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: به ما می‌گویند که مدارس را به بخش خصوصی واگذار کنید تا آنها اداره مدارس را به عهده بگیرند ولی هرچقدر که فکر می‌کنم می‌بینم این موضوع با عقل و منطق سازگار نیست.

وی تصریح کرد: در کشورهای لائیک برای آموزش و پرورش هزینه می‌کنند چرا که می‌خواهند آیین خودشان را رشد دهند. اما در کشوری مانند فرانسه فقط به دنبال آموزش دروس در سطح بالا هستند و فرقی نمی‌کند که معلم پیرو چه دین و آیینی باشد اما در کشور ما که تاکید می‌شود آموزش و پرورش باید دینداری و قرآن را به دانش‌آموزان بیاموزد و آنها را نسبت به نظام وفادار کند، باید دولت برای این مسائل هزینه کند و برنامه ریزی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ چیز به اندازه نفس معلم برای نظام تعلیم و تربیت اهمیت ندارد گفت: ساختمان و کتاب زیبا نمی‌تواند سطح آموزش را ارتقاء دهد بلکه باید معلم خوب و کارآمد در کلاس درس حضور یابد به همین خاطر باید به معلم نیرو و انرژی داد تا بتواند به جامعه خدمت کند.

حاجی بابایی از تشکیل ستاد اکرام معلم در سال جاری خبر داد و افزود:‌ از این پس دریافت نقدی از معلمان در مدارس حتی یک ریال هم ممنوع است و از سوی دیگر پرداخت یک ریال در آموزش و پرورش به شخصی بدون کد ملی نخواهیم داشت و اگر این امر صورت گیرد خلاف خواهد بود چرا که هرگونه دریافت و پرداخت باید براساس حساب خزانه باشد.

وی با اشاره به اینکه ستاد اکرام در کل سال ثابت خواهد بود از نحوه استفاده از امکانات رفاهی برای فرهنگیان در استانهای مختلف انتقاد کرد و گفت: به طور مثال با پول معلم و دانش‌آموز استخر شنا ساخته‌ایم اما آنها امکان استفاده را ندارند چرا که عده‌ای با این امکانات مغازه باز کرده‌اند و با دریافت هزینه، امکان استفاده را به سایر افراد می‌دهند. از این پس هیچ استخر متعلق به آموزش و پرورش مورد استفاده قرار نمی‌گیرد مگر با اولویت معلمان و دانش‌آموزان.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:‌ همچنین به رئیس سازمان نوسازی گفته‌ایم که در استانهایی که جمعیت فرهنگیان آن بالای 500 هزار نفر باشد باید دو استخر شنا و پایین‌تر از 500 هزار نفر یک استخر شنا بسازند. همچنین در شهر تهران سه استخر شنا برای فرهنگیان ساخته می‌شود.

حاجی بابایی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح کانون فرهنگی مدارس اشاره کرد و افزود: باید کمیته‌ای متشکل از روحانی محله، رئیس تشکل‌های دانش‌آموزی، مدیر مدرسه، معاون پرورشی تشکیل شود و نوبت عصر مدارس را در اختیار گیرد و فوق برنامه‌های مختلفی همچون برگزاری کلاس‌های قرآن،‌ ورزش، امور فرهنگی و هنری و... برای دانش‌آموزان طراحی و برنامه ریزی کند.

وی با انتقاد از عملکرد مدارس در نوبت بعدازظهر و پراکندگی امکانات آموزش و پرورش گفت: در استانی مدرسه‌ چهار طبقه‌ای را دیدم که ساختمان آن از استانداری نیز زیباتر بود اما این مدرسه از ساعت یک به بعد تعطیل می‌شد و هیچ کارایی ای نداشت. در کنار همان مدرسه ساختمان نمور و کهنه‌ای را برای احداث درالقرآن خریده بودند که آن هم تا ساعت یک بعدازظهر بیشتر فعالیت نمی‌کرد. در حالی که می‌توانستند به جای هزینه خرید این ساختمان از امکانات این مدرسه چهار طبقه در شیف عصر که دانش‌آموزان تعطیل هستند استفاده کنند.

رئیس آموزش و پرورش با بیان اینکه ساماندهی مدارس یعنی ایجاد تمام امکانات از جمله پژوهشسراها، دارالقرآن، کتابخانه، آزمایشگاه و ... در مدرسه و برای دانش‌آموزان است، گفت: هم اکنون هر چیزی که شیرین و لذت بخش است در بیرون از مدارس ساماندهی شده و ساختمان مدرسه تنها یک اسکلت بی روح است که به اسم مدرسه نامگذاری کرده‌ایم.

بیمه طلایی فرهنگیان از ابتدای اردیبهشت 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان گفت: از قرارداد آموزش و پرورش با بیمه ایران برای ارایه بیمه طلایی به فرهنگیان خبر داد و گفت:‌از ابتدای اردیبهشت همه فرهنگیان بیمه می‌شوند که این بیمه خدمات بزرگی همچون 200 هزار تومان برای دندانپزشکی، پیوند کلیه، پروتز دندان را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: البته یک منع قانونی برای برخی از معلمانی که پدر و مادرشان تحت پوشش بیمه آنها قرار دارند وجود دارد مبنی بر اینکه ما نمی‌توانیم پدر و مادر آنها را نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی ایران قرار دهیم و فرد علاقمند باید خود هزینه 12هزار تومانی بابت بیمه این دو نفر به آموزش و پرورش پرداخت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها