در یکی از این حوادث دختری برای درخواست پول برای خرید تلفن همراه به قتل رسید

گزارشی از 5 حادثه تلخ در تهران

5 زن و مرد در جریان اختلاف‌های خانوادگی طی ایام نوروز در پایتخت به قتل رسیدند. به گزارش «جام‌جم» ، نخستین حادثه سال جاری در حالی رقم خورد که ماموران انتظامی تهران ساعت 9 بامداد روز سوم فروردین در حال گشتزنی در خیابان نواب بودند، که به یک دستگاه پراید در حال حرکت مشکوک شدند.
کد خبر: ۳۱۹۰۸۹

ماموران به محض مشاهده راننده از او خواستند خودرو را متوقف و مدارک هویتی خود را به پلیس ارائه کند؛ اما مرد راننده بی‌آن که به اخطارهای پلیس توجهی کند، بر سرعت خود افزود.

ماموران پس از فرار مرد راننده به تعقیب او پرداختند و در استعلام از اداره راهنمایی و رانندگی پی بردند خودروی پراید چند ساعت قبل از یکی از محله‌های شهر به سرقت رفته است. ماموران انتظامی با اطلاع از این موضوع، با اخطارهای پی در پی به سارق فراری دستور دادند خودرو را متوقف کند؛ اما او توجهی به اخطارهای پلیسی نکرد و با تغییر مسیر خود به سمت بلوار آسیا در شمال غرب تهران حرکت کرد.

در جریان این تعقیب و گریز، ماموران با قانون به کارگیری سلاح به سوی متهم فراری شلیک کردند که وی مجروح شد و براثر شدت خونریزی فوت کرد.

با گزارش وقوع این حادثه به بازپرس شاملو کشیک ویژه قتل تهران، جسد مرد جوان به پزشکی قانونی انتقال یافت و کارآگاهان اداره 10 آگاهی تهران، تحقیقات درخصوص این پرونده را آغاز کردند.

دومین حادثه

2 ساعت بعد از وقوع اولین حادثه، به ماموران کلانتری 160 خزانه تهران اطلاع داده شد زنی جوان در یک مجتمع مسکونی در محله خزانه به قتل رسیده است.

ماموران در بررسی از محل حادثه پی بردند که مقتول باهویت مریم که در طبقه چهارم مجتمع زندگی می‌کند، با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده و شوهرش در حالی که لباس خون آلود به تن داشته خانه را ترک کرده است.

با هماهنگی قضایی، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و جستجو برای یافتن شوهر وی به نام حمید به عنوان تنها مظنون حادثه آغاز شد. درحالی که ماموران در جستجوی متهم بودند، وی ساعتی بعد به کلانتری 160 خزانه تهران مراجعه و خود را تسلیم پلیس کرد.

اعتراف به قتل

حمید متهم به قتل در اظهاراتش به بازپرس شاملو گفت: به موادمخدر (شیشه) معتاد بودم و بر سر همین موضوع با همسرم اختلاف داشتم.

روز حادثه با هم مشاجره کردیم و با او درگیر شدم و با چاقوی آشپزخانه به سویش حمله‌ور شدم او را به قتل رسانده و فرار کردم.

پس از فرار، دچار عذاب وجدان شدم و یک ساعت بعد، به کلانتری مراجعه و خود را تسلیم کردم. متهم به قتل با قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

قاتلان آشنا

سومین حادثه را یک مرد سالخورده در یکی از محله‌های شمالی تهران رقم زد.

ساعت 4/35 روز ششم فروردین سال جاری ، یکی از پرستاران بیمارستانی در شمال تهران با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از مرگ مشکوک دختری جوان به نام مریم خبر داد.

پس از این تماس، ماموران کلانتری 164 قائم تهران به بیمارستان اعزام شدند و در تحقیق از پرستاران پی بردند که دختر جوان براثر اصابت جسمی سخت به ناحیه سر به قتل رسیده است. ماموران کلانتری در ادامه تحقیقات متوجه شدند دختر فوت شده از سوی والدین سالخورده‌اش به بیمارستان انتقال یافته است.

به این ترتیب، با تشکیل پرونده قضایی، والدین دختر فوت شده برای ادامه تحقیقات به اداره 10 آگاهی تهران انتقال یافتند و در بازجویی‌های پلیسی اظهارات متناقضی را بیان کردند تا عاقبت پدر خانواده به قتل فرزندش اعتراف کرد.

اعتراف به قتل دختر از سوی پدر

مرد متهم به قتل در اظهاراتش به پلیس گفت: دخترم به یک مهمانی عروسی دعوت شده بود و می‌خواست یک گوشی تلفن همراه جدید بخرد و آن را به دوستانش نشان دهد.

متهم ادامه داد: شب حادثه، از همسرم 500 هزار تومان پول برای خرید گوشی تلفن همراه طلب کرد که میان آنها مشاجره لفظی بالا گرفت، به قصد میانجیگری نزد آنها رفتم که ناگهان در اوج عصبانیت دخترم را از سمت پله‌های آشپزخانه به کناری هل دادم که تعادل خود را از دست داد و محکم به زمین خورد.

به همراه همسرم، او را به بیمارستان انتقال دادیم، اما خیلی دیر شده بود.

چهارمین حادثه بعدازظهر دهم فروردین ماه در یک مجتمع مسکونی در منطقه پاسداران تهران به وقوع پیوست.

ماموران کلانتری 102 پاسداران وقتی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند، پی بردند زن 25 ساله که از ساکنان مجتمع بوده براثر سقوط از طبقه پنجم مجتمع فوت کرده است. ماموران با گزارش موضوع حادثه به بازپرس حیدری کشیک ویژه قتل تهران، جسد زن جوان را به پزشکی قانونی انتقال دادند.

با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه، ماموران به تحقیق از ساکنان مجتمع پرداختند که معلوم شد، آنها دقایقی قبل از سقوط زن همسایه ، صدای مشاجره وی با شوهرش را شنیده‌اند.

در حالی که ماموران در جستجوی مرد صاحبخانه بودند، وی به محل حادثه مراجعه و از مرگ همسرش اظهار
بی اطلاعی کرد.

این مرد به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت و تحقیقات از وی ادامه دارد.

آخرین جنایت

پنجمین حادثه هم ساعت 9 بامداد روز یازدهم فروردین به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران از سوی یکی از اهالی خیابان گرگان تهران اطلاع داده شد. پس از این تماس مردمی، ماموران به محل حادثه اعزام شدند که مشخص شد یکی از زنان محله در حالی که قصد گذاشتن زباله در خیابان را داشته است، مشاهده می‌کند پای یک زن از داخل یک گونی بیرون آمده است.

با اطلاع این موضوع به پلیس و اعزام ماموران به محل حادثه جسد این زن ناشناس به پزشکی قانونی انتقال یافت که در بررسی‌ها معلوم شد مقتول براثر خفگی به قتل رسیده است.

تحقیقات کارآگاهان جنایی برای یافتن عاملان جنایت و مشخص شدن هویت مقتول آغاز شده است.

اعتراف قاتل دوست

گزارش خبرنگار ما حاکی است، روز یازدهم شهریور سال گذشته مردی به نام شهرام در منزلش واقع در خیابان حاجی‌پور در حوالی بزرگراه رسالت تهران با ضربه‌های چاقو به قتل رسید. ماموران پس از این حادثه، جستجو برای یافتن عاملان حادثه را‌ آغاز کردند تا این که در ادامه تحقیقات یکی از دوستان معتاد وی به نام فرهاد در روزهای پایانی سال که به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب بود، شناسایی و دستگیر شد. متهم پرونده در بازجویی‌های پلیسی اظهارات متناقضی را بیان کرد تا عاقبت چند روز قبل به قتل دوست خود به انگیزه بدهی 200 هزار تومانی‌اش درخصوص موادمخدر به وی اعتراف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها