نخستین بار در کشور صورت گرفت

تولد طولانی‌ترین جنین فریز شده

عضو موسس مرکز باروری و ناباروری اصفهان، از تولد طولانی ترین جنین فریز شده، نخستین بار در کشور در اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۷۷۶۰
دکتر "سید اسدالله کلانتری"روزپنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:‌ تولد این جنین بعد از 10 سال فریزشدن یکی از کم سابقه ترین و بی نظیر ترین موارد در علم پزشکی و ناباروری است.

وی گفت:‌ با مراجعه یک زوج نابارور با سابقه نازایی درسال 78 به این مرکز، تخمک زن و اسپرم مرد مورد آزمایش قرار گرفت و آنها در نهایت با انجام روش "میکرو اینجکشن" صاحب چهار جنین شدند.

وی افزود:ازاین تعداد، دو جنین به داخل رحم زن تزریق شد که یکی از آنها ثمر داد و پس از دوران بارداری، والدین در همان سال صاحب فرزندی به نام "عبدالرسول" شدند.

دکترکلانتری گفت:این زن و مرد بعد از یک و نیم سال بار دیگر مراجعه و تقاضای مجدد باروری کردند که دریافتیم هنوز دو جنین قبلی آنان در فایل ها نگهداری و فریز شده وجود دارد.

وی تصریح کرد:‌ پس از خارج کردن دو جنین از فریز و تزریق آنها به زن،‌نوزاد دیگرشان روزگذشته به نام "زهرا"‌پس از یک فاصله 10 ساله از ولادت جنین اول به دنیا آمد.

وی یادآور شد:‌این عمل یک رکورد کم نظیر جهانی از جمله در کشور انگلیس که بتازگی اجازه داده است بعد از 10 سال فریزشدن جنین،‌ از آن برای تولد نوزاد استفاده شود، به شمار ‌می رود.

کلانتری گفت:این عمل همچنین موجب ایجاد امیدهای تازه در زوجهای نابارور می شود.

وی تاکید کرد:‌ کشور ما با این اقدام نشان داد که با امکانات موجود، توان علمی بالایی را در تمام زمینه ها دارد.

عضو موسس مرکز باروری و ناباروری اصفهان در پایان گفت: برای این جنین می توان عناوینی مانند"طولانی ترین فاصله تولد بین دو قلوها در دنیا"،"طولانی ترین مدت بارداری در ایران"،‌"10 سال انتظار برای تکوین"،"تکوین حیات پس از 10 سال"،"10 سال و 9 ماه انتظار برای تولد نوزاد" و یا "نوزاد یکروزه یا 10 ساله" به کار برد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها