تحقیقات پژوهشگر ایرانی نشان می‌دهد

ارتباط بی‌درنگ مغز با کامپیوتر

تحقیقات سید محمد احمدی امیری پژوهشگر ایرانی ارتباط بی‌درنگ مغز با کامپیوتر برای باز و بسته کردن پنجه دست و دیگ فعالیت‌ها را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۱۶۹۹۴

به گزارش فارس ، این دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: سیستم‌های واسط مغز (BCI) با کامپیوتر ، ‌یک کانال ارتباطی و کنترلی جدید بین انسان و کامپیوتر ، است که این اعمال ارتباطی و کنترل بدون نیاز به اعصاب و عضلات و تنها با استفاده از سیگنال مغزی انجام می‌شود.

وی افزود: سیستم‌های (BCI )، سیگنال‌های مغزی را که قصد و اراده فرد را منعکس می‌کند به فرامینی تبدیل می‌کند که یک وسیله خارجی مانند صندلی چرخدار یا یک پروتز مصنوعی را کنترل می‌کند. بر این اساس محققان به دنبال آن هستند تا با بهبود کارایی و دقت پاسخگویی سیستم‌های BCI و ایجاد قابلیت پردازش بر خط در آنها بتوانند آن را در محیط واقعی به‌کار برند.

احمدی تصریح کرد: هدف این تحقیق گسترش یک سیستم واسط مغز کامپیوتر بر خط برای کنترل بستن، باز کردن پنجه دست بر مبنای تصور حرکت است. یکی از روش‌های بهبود عملکرد سیستم BCI بالا بردن کارایی روش‌های پردازشی است.

پردازش‌های برخطط در این پروژه شامل بخش‌های مختلفی از جمله حذف آرتیفکت، استخراج ویژگی و طبقه‌بندی است. در اینجا از توان باندهای مختلف به عنوان ویژگی استفاده شده است.

با توجه به اینکه سینگنال مغزی ، ‌سیگنالی غیرایستا بوده و توزیع آنها با زمان تغییر می‌کند، انتخاب طبقه‌بندی کننده مناسب به عنوان مسئله اصلی در این پروژه در نظر گرفته شده است.

با توجه به ماهیت تصادفی بودن سیگنال‌های مغزی از شبکه عصبی احتمالی بازگشتی برای طبقه‌بندی برخط سیگنال مغزی در این تحقیق استفاده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها