هزاران نظامی در ایالت هلمند به حال آماده‌باش درآمدند

افغانستان در آستانه یک درگیری سنگین

گروه بین‌الملل: هزاران نفر از نیروهای خارجی و نظامیان دولتی افغانستان در سرمای بسیار شدید ولایت هلمند، همچنان در انتظار دریافت دستور حمله به طالبان در این منطقه هستند. به نوشته روزنامه واشنگتن پست، صدها تن از نیروهای آمریکایی و چندین گروه از نظامیان افغانستان و همچنین تعدادی از عوامل مبارزه با مواد مخدر این کشور به همراه هزاران تن از نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در کوهستان‌های سرد اطراف شهر «مرجاه» در نزدیکی «لشکرگاه» مرکز ولایت هلمند به سر می‌برند و منتظر صدور دستور حمله به شبه ‌نظامیان طالبان هستند.
کد خبر: ۳۱۱۸۵۹

گزارش‌های منتشر شده در روزهای اخیر حاکی است که گروهی از نیروهای تفنگدار آمریکا و ائتلاف نظامی ناتو به همراه نیروهای دولتی افغانستان در روزهای آینده، عملیات نظامی سنگینی را علیه‌ طالبان آغاز خواهند کرد.

هدف از این عملیات نظامی مشترک، بیرون راندن کامل نیروهای طالبان از ولایت هلمند افغانستان است.

عملیاتی با تجهیزات سنگین

براساس گزارش‌های دریافتی، برای این عملیات علاوه بر حضور هزاران تن از نظامیان خارجی و نیروهای دولتی افغانستان، صدها دستگاه خودروی زرهی و دستگاه‌های حفاری به این منطقه انتقال داده شده و همچنین یک فرودگاه موقت برای بالگردهای نظامی ساخته شده است.

دشت مرجاه یکی از آخرین مواضع تحت نفوذ نیروهای طالبان است که در روزهای آینده، شاهد عملیات گسترده نظامی نیروهای دولتی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی علیه شبه نظامیان خواهد بود.

این امر مردم غیرنظامی منطقه را مجبور کرده تا منازل و ساختمان‌های خود را به سرعت ترک و به مناطق امن‌تر پناه ببرند.

اعلام آمادگی طالبان برای مقابله

طالبان نیز درواکنش به تهدیدات اخیر اعلام کرده که آماده است با تمامی قوای نظامی خود در برابر نیروهای خارجی مستقر در جنوب افغانستان مقابله کند.

نیروهای شبه‌ نظامی طالبان اعلام کردند که آماده شده‌اند تا در یکی از سنگین‌ترین حملات نظامی خود به نیروهای خارجی در افغانستان، به نیروهای ناتو در ولایت هلمند یورش برده و با آنها بشدت مبارزه کنند.

برخی منابع مطلع نزدیک به طالبان مدعی شده‌اند که این گروه شبه ‌نظامی به مقادیر زیادی سلاح در منطقه مرجاه در نزدیکی مرکز ولایت هلمند دست یافته و درصدد است که از آنها علیه نیروهای خارجی استفاده کند.

مناطق جنوبی افغانستان بویژه ولایت هلمند، از مهم‌ترین مناطق استقرار نیروهای طالبان است و نیروهای خارجی بویژه نیروهای ارتش انگلیس نیز در آن پایگاه نظامی ایجاد کرده‌اند.

این حمله در واقع بزرگ‌ترین حمله نظامی نیروهای دولتی افغانستان و نیروهای ناتو به شبه‌نظامیان طالبان است که هنوز اطلاعات بیشتری در مورد زمان دقیق آن منتشر نشده است.

واکنش ناتو به تهدید نظامی طالبان

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در واکنش به تهدید گروه طالبان برای حمله سنگین به ناتو در جنوب افغانستان اعلام کرد که این ائتلاف نظامی آماده مقابله با نیروهای شبه‌ نظامی است.

ائتلاف نظامی ناتو در واکنش به اطلاعات منتشر شده از سوی برخی از منابع مطلع مبنی بر آمادگی نیروهای طالبان برای انجام سنگین‌ترین حمله نظامی به نیروهای خارجی در جنوب افغانستان اعلام کرد که نیروهای ناتو در حال آماده شدن برای مقابله با طالبان و حمله به آنها در ولایت جنوبی هلمند است.

مقامات نظامی غرب به ویژه فرماندهان ارشد ناتو اعلام کردند با توجه به اطلاعات کسب شده، دریافته‌اند در روزهای آینده درگیری‌های سنگینی بین نیروهای تحت امر ناتو و نیروهای شبه‌نظامی طالبان بوجود خواهد آمد که ممکن است سرنوشت جنگ را در منطقه تغییر دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها