سردار وحیدی خبر داد

آغاز طراحی ماهواره بر سیمرغ

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر این که محموله زیستی ارسال شده به فضا در حال تست و آزمایش است گفت:این آزمایشها توسط متخصصان در حال انجام است و تا رسیدن به مراحل تکمیلی ادامه می‌یابد و در کاوشگرهای بعدی نیز پیگیری خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۰۹۵۵

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع امروز یکشنبه در حاشیه جشنواره خوارزمی در پاسخ به خبرگزاری مهر با تاکید بر این که ارسال محموله زیستی به فضا اولین گام کشور در زمینه ارسال موجود زنده به فضا است گفت:ارسال این محموله به منظور انجام برخی از آزمایشهایی بوده است که ما می توانیم در فضا در حوزه زیستی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه در مرحله تست و آزمایش است افزود:این آزمایشها توسط پژوهشگران و متخصصان مربوط در حال انجام است و تا رسیدن به نتیجه مطلوب و مراحل تکمیلی ادامه خواهد داشت.

وحیدی با بیان اینکه این پروژه یک طرح دائمی است اظهار داشت:ارزیابی حرکت زیستی در فضا یک دستاورد علمی است از این رو دائما این آزمایش‌ها اجرا و در آزمایشگاهها ارزیابی می شود.

وی به گام بعدی این وزارتخانه در زمینه ارسال محموله های زیستی به فضا اشاره کرد و به مهر گفت:ادامه این تحقیقات در کاوشگرهای بعدی پیگیری خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این مطلب که در حال حاضر تحقیقات در زمینه لباسهای فضایی در دستور کار نیست یادآور شد:بعد از این که پروژه‌های تحقیقاتی در این حوزه توسعه یافت تحقیقات در این زمینه را آغاز می کنیم.

تلاش برای ساخت ماهواره بر سیمرغ

وی به پروژه های فضایی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: موتور ماهواره بر سیمرغ در روزهای گذشته رونمایی شد.علاوه بر این، مدل اولیه ماهواره بر سیمرغ نیز در حال طراحی است.

وحیدی در این باره توضیح داد:ماهواره بر سیمرغ یکی از ماهواره برهای کلاس جدید است و این قابلیت را دارد که محموله های تا 100 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتر را قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها