با اهدای اعضای جوان گیلانی به بیماران نیازمند

ایثار جوان 25 ساله نوید 7 زندگی بود

گروه حوادث: با گذشت 5 ماه از تصادف یک جوان موتورسوار و به کما رفتن وی، روز گذشته مطابق وصیت این جوان، اعضای بدن او به 7 بیمار نیازمند پیوند زده شد. به گزارش «جام‌جم» مهرماه امسال جوان 25 ساله‌ای به نام مرتضی کریمی در یکی از محله‌های رشت پس از تصادف دچار مرگ مغزی و از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد و با توجه به ضربه‌ای که به سرش وارد آمده بود، دقایقی پس از انتقال به بیمارستان به کما رفت و در این مدت، تلاش پزشکان برای نجات وی بی‌نتیجه بود.
کد خبر: ۳۱۰۵۶۵

این گزارش حاکی است، پس از گذشت 5 ماه از مرگ مغزی مرتضی کریمی، والدین او با مراجعه به مسوولان بیمارستان بیان کردند وی وصیت کرده بود اگر چنین وضعیتی برای او پیش آمد اعضای بدنش به بیماران نیازمند هدیه شود.

به دنبال اعلام رضایت والدین جوان 25 ساله، کلیه‌ها، قلب، دریچه‌های قلب، مغز استخوان و کبد آن مرحوم به 7 بیمار نیازمند که در وضعیت وخیمی به سر می‌بردند پیوند زده شد.

دکتر رهبر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این خبر به واحد مرکزی خبر گفت: شادروان مرتضی کریمی (جوان 25 ساله)‌ و تمامی اعضای خانواده‌اش، عضو انجمن پیوند اعضا هستند و ایثار این جوان و خانواده‌اش نمادی از توجه به ارزش‌های جامعه محسوب می‌شود تا امروز شاهد لبخند7 بیمار نیازمند به زندگی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها